Skræddermester Lars Prip, Odense, f. 1730 og Cicilie Henrichsdatter f.ca. 1733

Startet af Jytte Hansen, 06 Jun 2017 - 13:09

Forrige emne - Næste emne

Jytte Hansen

Jeg søger efter aner til skræddermester Lars Prip f. ca. 1730 og hans hustru Cicilie (Sidsel) Henrichsdatter f. ca. 1733. De boede i Klaregade Odense og siden Klingenborg, Odense. Lars døde sidst i juni 1803, da var hustruen død. Jeg har styr på deres efterslægt, men jeg har ikke kunnet finde nogen aner. Er der nogen som kan hjælpe mig?
Med venlig hilsen
Jytte Grouleff Hansen
8520 Lystrup

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Jytte Hansen

Mange tak Gitte Johansen. Jeg havde kikket på Hans Caspersen Prip, men var ikke så sikker på han var far til Lars Prip. Ind imellem kan man åbenbart ikke se skoven for træer, jeg mente jeg havde søgt i skrædderlauget :-[
Det link du sendte ang, Hans Caspersen Prip https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-897Z-61DH?cc=2015318 giver mig så et problem - jeg kan læse lidt af det, men kan ikke få mening af de ord jeg kan tyde, HJÆLP ;) Jeg regner med det er fra den originale fæsteprotokol.

Jeg kan se der tidligere har været en tråd her hvor Hans Caspersen Prip er nævnt, den vil jeg kikke nærmere på, men hører naturligvis gerne hvis nogen ved mere.
Med venlig hilsen
Jytte Grouleff Hansen
8520 Lystrup

Gitte Johansen

Jeg kan absolut heller ikke læse det. Jeg synes, du skal lægge det til tydning ;)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jytte Hansen

Med venlig hilsen
Jytte Grouleff Hansen
8520 Lystrup

Peter Kyhl

Der står bl.a. at Hans Caspersen Prip er født i Bogense og han fæster det hus i Uggerslef by og som en Wilhelm R? sidste beboede. Det er de person vigtige oplysninger. Resten er vilkår for fæste osv.

Mvh. Peter Kyhl

Jytte Hansen

Med venlig hilsen
Jytte Grouleff Hansen
8520 Lystrup