Iver Andersen Birch

Startet af Maibritt Birch Rasmussen, 06 Jun 2017 - 17:16

Forrige emne - Næste emne

Maibritt Birch Rasmussen

Hej med jer
I kære kloge mennesker, jeg er et forvirret menneske. Jeg er gået i gang med at rydde op i urigtigheder i mit slægtstræ,  i den forbindelse er jeg gået i gang med min 2 x tipoldfar Iver Andersen Birch, i følge en folketælling i 1860 Odense, Skovby, Nørre sandager skulle han være født i Sommersted ved Haderslev i 1821/1822.
Det er her jeg bliver omtåget, for den eneste jeg kan finde som hed Birk/ Birch er Iver Christensen Birk født 28 aug 1821. Haderslev, Gram Sommersted sogn kirkebog 1809- 1852 opslag  40, er det mig eller Hvad?

Ved hans død 19 april 1874 hed han Iver Andersen Birch. Odense, Skovby, Nørre Sandager kirkebog 1864- 1891 opslag 58, og ved hans vielse med Mariane Olsdatter Odense, Vends, Harndrup sogn kirkebog 1841- 1891 opslag 8.
Det gør han også i tilgangslisterne, Odense, Skovby, Nørre sandager sogn kirkebog 1829- 1865 opslag 231.

Umiddelbart siger det mig at der er tale om to forskellige personer født samtidig, så derfor vil jeg høre om i kan hjælpe mig med at finde ud af hvor er "min Iver" født henne og hvad hed hans forældre mon.

En anden ting, han har tjent på Gyldensten i Bogense og Harrildskjær/ Haraldskjær, begge to godser, hvor kan jeg finde noget om de ansatte?

kan i hjælpe mig med mit mysterium, vil jeg være glad og taknemmelig.

Med venlig Hilsen

Maibritt Birch Rasmussen
Maibritt Birch Rasmussen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com