Hans Kristian Thomsen født Neder Odder 1895

Startet af Jeanette Thomsen, 04 Jun 2017 - 12:07

Forrige emne - Næste emne

Jeanette Thomsen

Hej  :)

Hjælp søges til at finde min fars onkel Hans Kristian Thomsen født d.16 september 1895 i Neder Odder, Odder, Hads, Århus (KB opslag 53).
Familien flytter til Århus hvor Hans Kristians mor (Karen Sørensen) dør i 1902 (Sankt Pauls, opslag 174) der bor familien i Læssøegade 31, Århus.

Familien bor i 1904 i Kalkværksstræde 8, Århus. Hans Kristian går i skole på Borgerskolen og han bliver sendt på omsorgshjem i Harlev, det er det der står i skoleprotokollen for 1904.

Har været på lokalarkivet i Harlev, men de kunne ikke finde noget omsorgshjem og de kunne heller ikke finde Hans Kristian i de lokale skoleprotokoller, ej heller i kirken som konfirmand.

Jeg har kigget i Kirken (Sankt Pauls) som hans søskende blev konfirmeret i samt resten af kirkerne for Århus igennem + 2år begge veje for at se om han skulle være blevet konfirmeret der, men fandt ham ikke.

Jeg har fundet Hans Kristians søskende og ved at de kom i familiepleje ca 1905 rundt omkring og har styr på deres videre færd. Har ikke kunne finde noget på nogle af børnene i plejedokumenterne på Erhversarkivet i Århus.
Har osse kigget i Odder Kirkebog samt kirkebøgerne for Ørting, Gylling, Gosmer, Malling og osv, men intet.

Deres far Anders Thomsen, forsvinder for mig fra år 1905 og finder ham igen i Kirkebog for Sabro i 1913, hvor han er udlagt som barnefader til Anne Lise Margrethe født d.3 september (KB opslag 42) Der i står at Anders bor i True. Har kigget i FT1911 for True og for Sabro, men fandt ikke Anders der ej heller Hans Kristian. Anders bliver gift med Anne Lise Margrethes mor og bor resten af sit liv i Brabrand så ham har jeg helt styr på fra 1913 og frem til hans død i 1949.

Men Hans Kristian forsvinder for mig efter skoleåret 1903/1904, der er en bemærkning om han bliver sendt til Tåstrup omsorgshjem i Harlev, men det er osse det sidste jeg kan finde på ham. Han er ikke registreret som fadder til nogen af sine søskendes børn.

Har prøvet at kigge i Lægdsrullerne for Odder og Århus, men der fandt jeg ham heller ikke.

Ved at der var en Præst ved navn HP Christensen som skulle have haft et drengehjem i Harlev, men kan intet finde på det.

Så søger hjælp til at finde Hans Kristian Thomsen.

På forhånd tak
Venlig hilsen
Jeanette

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

http://www.vejlestadsarkiv.dk/Brug-arkivet/Soeg-i-databaser.aspx

Fornavne:   Hans Chr.
Efternavn:   Thomsen
Født/Alder:   16-09-1895
Beregnet fødeår:   1895
Gade/vej:   Sønderbrogade 34 Forhus
Stilling:   Kusk
Matrikelnummer:   74e
Arbejdsgiver:   Vognmand Bodilsen
Ejer af ejendom:   S.Bodilsen
Database:   Skattemandtal 1918
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jeanette Thomsen

Tusind tak Gitte :)
Helt fantastisk som du bare kunne komme med informationer, dejligt at have lidt at gå videre med :D

Venlig hilsen
Jeanette

Jeanette Thomsen

Hej :)

Hjælp søges til at finde Hans Kristian Thomsens lægdruller.
Jeg har kigget for Odder, Nørre Snede og Vrads, han jo er født i Odder 16091895 (KB 53), Konfirmeret i Nørre Snede 1909 (KB 128). Tænkte at han kunne findes der, men fandt ham ikke. Han bor i Skåde ved Århus i 1900, i 1900 flytter familien til Læssøegade i Århus, der bor Hans Kristian ihvertfald indtil midten af 1904, hvor han kommer på Omsorgshjem i Tåstrup ved Harlev, mellem 1906 og 1909 kommer han til Engebjerggaard i Nørre Snede, Vrads, Skanderborg, Han bor i Vejle ihvertfald fra 1916 til og med 1918.

Hvilke lægdsruller skal jeg lede i? Da jeg ikke fandt ham i de ovenover nævnte.

Venlig hilsen
Jeanette

Jeanette Thomsen

Hjælp søges til lige at få bundet sløjfe på Hans Kristian

Med god hjælp har jeg fundet ud af en masse om min farfars bror Hans Kristian Thomsen født d.16,09,1895 i Neder Odder, Odder, Hads, Århus (KB opslag 53). Hans Kristian kommer til Engebjerggaard i Nørre Snede, Vrads, Skanderborg inden 1909 der bliver han konfirmeret d.03.10.1909 (KB opslag 128) Han bor der stadigvæk i FT 1911.
I FT1916 finder jeg ham i Nørregde 5, Nørvang, Vejle (FT opslag 9),
Hans Kristian bliver far i 1920 til Datteren Karen Marie Ryborg Thomsen født d.28.04.1920 Vor Frelser, Nørvang, Vejle (KB opslag 118) og gift med Ellen Sofie Ryborg i 1921 d.06.09.1921 i Vor Frelser, Nørvang, Vejle (KB opslag 159) og de får yderligere en Datter Elly Ryborg Thomsen i 1924 født d.15.10.1924 Vor Frelser, Nørvang, Vejle (KB opslag 173) Hans Kristian bliver i Vejle indtil d.15.02.1927 hvor han flytter til Korsgade 17 i København N alene, Han bliver skilt fra sin kone Ellen.
Så er det at jeg mister ham igen. Har tjekket Korsgade i FT 1930, men intet og har tjekket Bethlehem sogn for afdøde, da han står som afdød ved hans datter Ellys konfirmation i 1938. Har osse kigget i Kraks Vejviser.
Er der mon nogen som kan hjælpe?

Venlig hilsen
Jeanette