Jens Jensen Hjorth

Startet af Rune Sckerl, 13 Apr 2011 - 15:42

Forrige emne - Næste emne

Rune Sckerl

Jeg søger oplysninger om Jens Jensen Hjorth og Bodil Andersen Bugge, de boede på Vingegaard fra 1910 til 1915 med sikkerhed, hvilken Vingegaard det var vides ikke, men de kørte ofte om aftenen på besøg på Fussingø gods hos forpagter Andreas Bugge. Jens og Bodil havde flere børn een ved jeg hed Marie Hjorth. Jeg har ingen årstal. Et brev oplyser at Bodil var 'tante' til Andreas men det hjælper mig ikke.
MVH Rune Sckerl

Hans Poulsen

Hej Rune

Fussingø er ifølge KRABSEN et stednavn i

Viborg amt
Sønderlynd herred
Ålum sogn

KRABSEN har et stednavn Vingegaard i

Randers amt
Onsild herred
Hvornum sogn

Hvornum sogn ligger langt mod vest i Randers amt og Aalum sogn langt mod øst i Viborg amt, så måske tog turen ikke lang tid  - hverken i en jumpe et eller i et automobile.

Prøv at gå tre - fire folketællinger igennem på AO og se, om du kan indkredse de personer, du søger.

"Bodil var 'tante' til Andreas".

Faster? Moster? Gift med en farbror? Gift med en morbror?

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jytte Rauh


Der er tale om Vingegård, der ligger i Nørre Vinge sogn, Fleskum herred, Viborg amt. Prøv at kigge i folketællingen 1911. Her finder du en familie Hjorth på Vingegaard på opslag 10, også en Marie. Blot hedder forældrene her Peder Marius Jensen Hjorth og hustruen Erikka Mathilde. Efter navnene at dømme er det familie til Jens Jensen Hjorth - en bror? - Der er ikke andre Hjorth'er i dette sogn i 1911.

Venlig hilsen
Jytte Rauh

Rune Sckerl

Tak for hjælpen, nu har jeg en 'ende' at begynde i, måske er det den familie jeg søger.

Mvh. Rune Sckerl

Ellen Marie Kaae

Nr. Vinge ligger i Sønderlyng Herred, Viborg.

Fleskum Herrred er i Ålborg amt.
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae