Erik Christensen, stalkarl hos cirkus Bech-Olsen

Startet af Jørgen Chr., 19 Maj 2017 - 15:24

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Jeg har en faderskabssag anlagt af Marta Viola Madsen mod Erik Christensen, der er staldkarl hos cirkus Bech-Olsen, se her, venstre side:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=14812470#40954,6277720

Jeg har ledt mange steder for at prøve at finde oplysninger om denne Erik Christensen men uden resultat.

Marta er født 04.03.1895 i Københavns amt, Helligkors sogn, og hun fik barnet Inger Margrethe Madsen, født 17.10.1911 i Københavns amt, Rigshospitalets Præsteembede, AO's opslag 274 nr. 968, med nævnte Erik Christensen.

Er der nogen der kan hjælpe mig på vej med en idé eller flere til hvor jeg skal søge?  Jeg skal nok selv derefter gøre "arbejdet" med at lede, bare jeg får at vide hvor.

De allervenligste hilsener og rigtig god weekend til jer alle.

Jørgen 

Elin Madsen

 Hej

Link til sidst sagen var fremme
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=121883.0

Desværre har jeg ikke nogle nye forslag.

mvh
Elin

Jørgen Chr.

Kære Elin.

Tak fordi du har læst mit indlæg og givet dig tid til at svare mig.  Jeg har da kopi af den tidligere korrespondance, som jeg har gennemlæst indtil flere gange men, dengang spurgte jeg ikke efter specifikke oplysninger om Erik Christensen, hvad jeg gør nu, med     mit nye indlæg.  Så vidt den gang, så skulle der ikke være tvivl om, at netop Erik var faderen.  de to andre blev, stadig så vidt jeg kan læse mig til, kun indkaldt, for at man kunne finde frem til en adresse for Erik, der ikke var mødt til det indkaldte møde.

Jeg håber nu stadig, at der er en eller flere, der kan give mig et tip om, hvad jeg kan gøre for at finde frem til de oplysninger, jeg mangler om Erik.

Til dig sender jeg de venligste hilsener og mere tak for din deltagelse samt ønsket om en rigtig god weekend, som forhåbentlig bliver solrig.

Jørgen


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Stina Kirkegaard Hansen

#5
Ved FT1930:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=104187&side=179
(fundet via en annonce i Politiken fra 1937 hvor han sælger en radio)
Venlig hilsen
Stina

Elin Madsen

Hej Jørgen

Jeg indsatte blot linket til den tidligere sag for at undgå, at andre brugte tid på at finde de samme oplysninger endnu en gang.

Også god weekend til dig
Elin

Jørgen Chr.

Kære Gitte, Stina og Elin.

Lige kommet hjem fra byindkøb skynder jeg mig at svare jer.

Gitte, Gitte, du er altid på pletten med dejlige, brugbare oplysninger.  Tusind, tusind tak for dem alle.  Jeg havde selv været inde på politietsregisterblade men altså ikke været så omhyggelig som du.  Det lærer jeg noget af, selvom alderen trykker lidt hos mig.  Da der i en af dem står, at Erik er Staldkarl, så er jeg overbevist om, at du har fundet den rigtige.  Hurra.  Det undrer mig bare, at der i faderskabssagen ikke står hans fulde navn men, hverken Marta eller myndighederne har vel haft kendskab til det.

Stina.  Det var da virkelig en sjov måde at finde frem til ham på.  Ikke for at jeg vil bede dig om at bruge lang tid på at finde tilbage til annoncen men, jeg ville da meget gerne se den, da det interesserer mig.  Jeg har selv mulighed for at slå den op, da jeg abonnerer på Politiken og derfor har adgang til deres gamle aviser.  Jeg skal bare bruge en dato  Og så viser folketællingen, at Erik er blevet gift.  God oplysning.  Så du skal også have tusind tak for din ulejlighed.

Elin.  Du gjorde fuldstændig korrekt med dit første indlæg, for det er rigtigt, at på den måde kan andre, der ikke har en husker som dig, få gavn af din henvisning.  Stor tak til dig.

Til jer alle tre sender jeg om ikke kærlig hilsen så de allervenligste hilsener samt ønsket om, at I må få en rigtig god weekend.

Jørgen

K. Thidemann

mvh K.Thidemann 9000

Jørgen Chr.

Kære Ketty.

Tusind tak for dit svar.  Interessant læsning men desværre omtaler den ikke personalet i cirkusset.

De allervenligste hilsener og rigtig god søndag til dig.  Pas på solen, så du ikke bliver skoldet.

Jørgen

John Damm Sørensen

Hej Jørgen,

Her er Erik Roth Christensens dødsannonce fra Berlingske Tidende 6. jul 1979.

Hilsen
John

[vedhæfting slettet af admin]

Jørgen Chr.

Kære John.

Jeg er først kommet på internettet nu, så jeg har derfor ikke været i stand til at svare dig før.

Derfor skynder jeg mig at sige dig tusind tak for dødsannoncen.  Så er et hul i forskningen igen blevet udfyldt takket være dig.  Jeg ved ikke, hvordan du har båret dig ad med at finde den men efter min opfattelse, så må det have krævet et større stykke "arbejde".  Derfor en stor beundring fra mig.

Mere tak.

De allervenligste hilsener.

Jørgen