født i Gjellerup omkring 1960 - hvordan finder man personen

Startet af Sanne Borgstrøm Andersen, 13 Maj 2017 - 07:17

Forrige emne - Næste emne

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

Nu ved jeg godt man ikke må have nyere data her inde, men vil høre om der er nogen der har et godt råd til, hvordan man eventuelt kan finde en person.

oplysninger er:

født i Gjellerup omkring 1960... af ung kvinde der boede hjemme hos sine forældre på en gård lidt uden for Gjellerup... faderen kender jeg, men han er desværre død og han var ude for at se det lille barn, men kørte igen.. og de blev aldrig par...moderens navn er ukendt.

Det er et familiemedlem der kan huske meget lidt..og resten er gået bort 

Muligvis har han betalt børnepenge til barnet og muligvis var barnet en dreng og rygter siger en læge, men meget er usikkert...

modtager gerne ideer til hvor jeg kan søge og hvis nogen kender noget.. så skal der selvfølgelig skrives privat...og diskretion...

mvh Sanne B. Andersen


Aase Madsen

Venlig hilsen.
Aase Madsen

Arne Feldborg

Hvis barnet er født før 1960, og hvis faderens navn er indført i kirkebogen kan du jo finde fødslen, og dermed moderens navn, der.

Du kan også prøve lokalarkivet i Hammerum, med så ville det jo nok have været bedst om du kendte enten moderens eller barnets navn.
https://www.herningbib.dk/lokalarkiver/hammerum-gjellerup


mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Sanne Borgstrøm Andersen


Det er det Gjellerup ved Hammerum, Ringkøbing amt.

Da jeg ikke ved hvem barnet er og ikke ved hvad køn det var.. men kun har de sparsomme oplysninger, så er det svært. jeg ved ikke hvad moderen hed... ved kun at ham der skulle være far, kom forbi og kørte igen.. muligvis har han måtte betale børnepenge, men ved det faktisk ikke...

barnet kan være bortadopteret, det er også en mulighed.

rygtet siger at barnet var en dreng og han vist senere blev læge, men det er kun et rygte.



Arne Feldborg

Du kender jo barnets fars navn. Så hvis det er indført i kirkebogen og hvis barent er født før 1960 er det jo en smal sag at finde de andre oplysninger. Det må da være det første du skal prøve.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Arne

ja jeg forstår godt det du siger.. og jeg har også kikket i kirkebogen fra 1958 til 1960 fødte kvinder og mænd... og der er enkelte hvor jeg kan se at faderskabssager er anmeldt, men desværre har der ikke været nogen med dette efternavn.. som faderen har...

Det kan være at den unge kvinde ikke har oplyst den rigtige far.. og fundet en anden kæreste og udlagt som far.. det er jo set før... da det jo også er noget i nyere tid.. er jeg lidt påpasselig med navne men det kunne være rigtig godt at finde den her store søster eller store bror.. men måske ved han eller hun ikke noget selv om dette her.. så det skal behandles varsomt...

fortællingen er at en slægtning kørte faderen til barnet ud til en går omkring 1960 og faderen skulle hilse på den her unge kvinder der havde fået et fælles barn... kvinden boede hos sine forældre på en gård lidt uden for den lille landsby. faderen var der kort og forlod stedet vredt og sagde forskellige ting... slægtningen, sagde dog at han skulle opføre sig ordentligt.. og derfor tror jeg der måske har været tale om børnepenge eller andet.. men ved det ikke...  jeg kender altså hverken barnets køn og moderens navn eller stedets placering andet en lidt uden for Gjellerup på en gård...