Familien Jensen Smed fra Harridslev Sogn, Støvring Herred

Startet af Erik Vandet, 05 Maj 2017 - 09:48

Forrige emne - Næste emne

Erik Vandet

Hej

Brødrene Jens Jensen Smed (født 18. mar. 1887 i Harridslev) og Laurits Jensen Smed (født smst. 24. mar. 1889) er begge blevet gift i 1914 og får i årene 1915-1920 en del børn i Jennum, Spentrup Sogn, Nørhald Herred, Randers Amt. Brødrene benævnes som statshusmænd. Herefter forsvinder sporene. Jens er der dog stadig ved FT-1921.
Angiveligt får de endnu en del børn i de følgende år, men hvor er de så flyttet hen??? Er der nogen, som har et godt bud?

Jens dør 3. jan. 1966 på De Gamles Hjem i Randers Sct. Morten Sogn og begraves på Vorup kirkegård. Laurits dør angiveligt i Aarhus, men jeg har ikke kunnet bruge disse oplysninger til at finde børnene, hvorfor jeg håber, at nogen kender noget til slægten.

Venlig hilsen
Erik Vandet

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Laurits død her

nr. 42

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=173550#173550,29202719

Så kan der vel findes andre børn måske ved hjælp af konfirmationer m.m. på de ældste børn.

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Erik Vandet

Hej Gitte

Igen en meget stor tak for hjælp. De to børn på FT-1940 gav mig en ny FT, så jeg kunne finde de sidste to fra 1920 og 1922, men sikken rod: 4 børn i 4 forsk. sogn!

Så er det bare om nogen kender til Jens Jensen Smeds yngste børn: 6 stk. som sikkert er født årene 1921-1932.

Men flot hjælp, Gitte.

Mvh. Erik


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Erik Vandet

Hej Gitte

Også disse børn kunne du klare!! Jeg er egentlig i tvivl, om der kunne være én mere. Her har jeg prøvet konfirmationerne i Vorup, men uden resultat. Så her må jeg vist lade usikkerheden råde og være tilfreds med de ialt 10 børn, som jeg nu har fundet.

Tusind tak for din store hjælp.

Mvh. Erik