Jens Madsen Degn, død 1715 i Stepping

Startet af Hans Grue, 02 Maj 2017 - 15:16

Forrige emne - Næste emne

Hans Grue

1.  Jens Madsen døde i 1715 i Stepping. Jens Madsen var degn i Stepping. Jens blev gift med Mette Pedersdatter. Mette er født omkring 1680 og døde i 1762 i Stepping i en alder af ca. 82 år.
Deres børn:
2 M     i. Claus Jensen blev født omkring 1696 i Stepping, døde i Nov. 1774 i en alder af ca. 78 år i Skodborg, og blev begravet den 28 Nov. 1774 i Skodborg.   Claus blev gift med Karen Pedersdatter.  (d. 1749)
3 K    ii. Mette Jensdatter. Mette blev gift med Marcus Thomsen.
4 K   iii. Sara Jensdatter. Sara blev gift med Peder Thomsen i 1732 i Stepping.
5 K    iv. NN Jensdatter. NN blev gift med Christian Bachmann fra Skodborg
6 K     v. NN Jensdatter. NN blev gift med Hans Jørgensen fra Styding
7 M    vi. Jens Jensen Degn er født i 1700 i Stepping og døde den 20 Dec. 1774 i Stepping i en alder af 74 år. Jens blev gift med Anna Hansdatter (f. Aug. 1700, d. 18 Sep. 1780) i 1726 i Stepping.

Jeg mangler yderligere informationer om nr. 3, nr. 4, nr. 5 og nr. 6, men ikke det materiale, der kan ses på Internettet.

Monstro nogle har arbejdet med ovenstående slægt, hvor jeg selv er en efterkommer af Claus Jensen.

Venlig hilsen

Hans Grue, Jelling

Hans Grue

Jeg har forgæves søgt videre med hensyn til nr. 5 og nr. 6. Oplysningerne er fundet på Internettet, men kan ikke bekræftes af Stepping, Hammelev eller Skodborg kirkebøger. Men oplysningerne er vel ikke frit opfundne?

Venlig hilsen

Hans Grue