Anna Nielsine Christensen f1918, Aalborg / Nørresundby

Startet af A.L. Meyer, 11 Apr 2011 - 10:30

Forrige emne - Næste emne

A.L. Meyer

Jeg har tidligere fået afgørende hjælp herinde, og håber på jeg endnu engang kan få lidt assistance.

Jeg er på jagt efter forældrene til en "Anna Nielsine Christensen" født 13-10-1918 i Nørresundby, og døbt i Budolfi Kirke. (det er mig lidt uklart hvorfor man bosiddende i Nørresundby bliver døbt i Budolfikirken i Aalborg og ikke i Nørresundby Kirke, men det er måske min manglende indsigt, som er årsagen til denne undren)

Af dåbsdataene (kirkebog) kan jeg se forældrene er "Carl Johan Christensen" og "Ellen Hansine f. Majkjær". Det er dem jeg er på jagt efter oplysninger på. Jeg leder efter deres fødselsdage, sted, osv.

Jeg kan se de bor på Kongensgade 12 i Nørresundby ved dåben i 1918, men ved næste folketælling ser det ud til de er flyttet, da de ikke findes på adressen.

Jeg har arbejdet lidt med "Majkjær" navnet, da det er ret usædvanligt. Her finder jeg en Hans Peter og Anne Caroline Majkjær" i Sct. Hansgade 1890 på 26 & 30 år, som tids, alders og navnemæssigt KAN være forældrene til den "Ellen Hansine f. Majkjær" jeg leder efter.

"Ellen Hansine f. Majkjær" er født omkring 1897, så jeg ville tjekke folketællingen for Sct. Hansgade for at se om de formodede forældre stadig boede på adressen, men Sct. Hansgade synes ikke at fremgå af FT1901 i Aalborg (Den er med igen i FT-1906, men her er familien ikke på adressen"). Jeg kan således ikke rigtig få be- eller afkræftet om denne familien Majkjær er samme familie som den Ellen Hansine Majkjær jeg leder efter.

Jeg har forsøgt at bladre skimme kirkebøgerne igennem efter fødsler på "Carl Johan Christensen" og "Ellen Hansine Majkjær" i hele Aalborg / Nørresundby, men dette har ikke givet noget (kan ikke afvise jeg måske kan have overset noget, da det er meget omfattende - Aalborg var en ret stor by allerede omkring år 1900).

Er der nogen, som har et forslag til hvorledes jeg evt. kan komme videre? Jeg er ret ny i "faget", så jeg må sige jeg sidder lidt fast.

Jeanette Skammeritz

Hej

Jeg har fundet Ellen  i Aalborg, Vor Frue sogn, bog 1896-1899, opslag nr.253 nederst på siden..

Hilsen  Jeanette

Jeanette Skammeritz

Hej igen..

Så fandt jeg også vielsen mellem Ellen og Carl....

Aalborg, Vor Frue sogn, bog 1916-1927, opslag 57, nederst på siden...

Nu skulle du have alle de data'er du mangler, så er det bare at gå i krig i kirkebøgerne  :-)

Hilsen  Jeanette :)

Jeanette Skammeritz

Hej igen igen...

Carl Johans dåb findes i Vejle, Sct. Nicolai Sogn, opsl. side 136....Han står anden nederst...

Jeanette

A.L. Meyer

Mange tak for hjælpen, jeg må simpelthen have overset den dåb, men så er det jo fremragende man kan få noget kvalitets hjælp herinde..

Endnu engang mange tak for hjælpen.!!