Johan Fredrik Ferdinand Thomsen - Ålborg

Startet af Stein-Ole Kjær, 13 Apr 2017 - 22:06

Forrige emne - Næste emne

Stein-Ole Kjær

Johan Fredrik Ferdinand Thomsen skal være født 12. november 1864 i Ålborg. Døpt 4. februar 1866 i Ålborg og skal også være komfirmert 6. april 1879 i Ålborg.

Dette er opplysninger jeg sammen med mange andre er i ferd med å ettersjekke og finne kilder til.

Denne har jeg drevet med i flere timer, men det så mange kirkebøker/kirker i Ålborg og amtet at det føles håpløst å lete. Er det noen som har "krysset denne mannens spor" eller på annen måte kan gi meg tips om hvordan jeg går frem for å enklere finne rett kirkebok?

En sikker kilde for ekteskapsinngåelse (1) har jeg her: https://www.danishfamilysearch.dk/sogn672/churchbook/source144235/opslag16178946 og ekteskap (2) her: https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C9RM-J9HH-S?mode=g&i=358&cc=2341913

Med vennlig hilsen

Stein

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Aalborg, Hornum, Aarestrup, Aardestrup By og Sogn, En Gaard, 8, FT-1880, A4584

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Morten Christensen     36     Gift     Husfader     Gaardejer     Gundested Sogn Aalborg Amt 
Ane Johanne Nielsen     31     Gift     Hustru          Hornum Sogn Aalborg Amt 
Niels Christensen     5     Ugift     Deres Barn          Aardestrup Sogn 
Martine Christensen     3     Ugift     Deres Barn          Aardestrup Sogn 
Karen Christensen     1     Ugift     Deres Barn          Aardestrup Sogn 
Johan Frederik Ferdinand Tomsen     15     Ugift     Tjenestekarl          Aalborg 
Ane Margrethe Christensen     68     Enke(mand)     Aftægtskone          Veggerby Sogn Aalborg Amt 


Forældrene

Aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, St. Hansgade, No. 570. A. B. & C. Stuen, 1502-F1, FT-1860, D5559

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
W. Ch. Thomsen     35     Gift     bødkersvend          Tveden, Dronninglund Sogn 
Else Marie. født Chrestensdatter     33     Gift     hans kone          Stenting, Hellevad Sogn 

Thomas Christian     3     -     deres søn          Aalborg 
     
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Stein-Ole Kjær

Takk for hjelpen. Da har jeg funnet nok en kilde og også Vilhelms fødesrted slik at jeg kan komme videre. Jeg gjør dette som påske aktivitet for å hjelp min danske nabo presten/psykologen Susanne Sønderbo  :)

Stein

Gitte Johansen

Aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, Store Vestergade 19, mat. 113, Forhus, 1. Sal, 3, FT-1880, C4436

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Else Marie Thomsen     52     Enke     Tobaksarbejderske, Husmoder          Hellevad Sogn i Vendsyssel 
Elvine Caroline Louise Therese Thomsen     13     Ugift     hendes Børn, arbejder paa en Tobaksfabrik          Aalborg 
Lovise Alexandra Thomsen     11     Ugift     hendes Børn, arbejder paa en Tobaksfabrik          Aalborg 
   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Stein-Ole Kjær

Takk igjen. Tror også jeg fant Wilhelm igjen døpt. Men kvaliteten er så dårlig så jeg sliter litt med å tyde alt.

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=161012&side=141

Men skal se mer på det i morgen - takk igjen og god påske.

Stein