Christian Hestbech, Bramminge

Startet af Anna Sofie Hagen, 08 Apr 2011 - 20:47

Forrige emne - Næste emne

Anna Sofie Hagen

Kan nogen hjælpe med dødsdato og sted?  Christian Hestbech blev født 14. jan 1860 i Nyholm.  Han var gift med min mands mormor Mariane Kirstine Ørum Pedersen.  Han var forlover ved sin datter Agnes Hestbechs vielse i 1922 i St. Taastrup kirke (Holbæk amt) og vi ved at de boede i Bramminge, hvor han havde drevet en tømmerhandel, var købmand og vistnok også på et eller andet tidspunkt var direktør for et teglværk.  Han gik vistnok konkurs og tog (stadig vistnok) sit eget liv.  Desværre er der ikke nogen indskannede kirkebøger efer 1922 for Bramminge - men måske kan nogen give mig tips om, hvor jeg eller kan lede efter oplysninger om ham?

Anna Sofie Hagen

Hans Poulsen



Hej Anna Sofie

"Desværre er der ikke nogen indskannede kirkebøger efer 1922 for Bramminge - men måske kan nogen give mig tips om, hvor jeg eller kan lede efter oplysninger om ham?"

Folketællingeren 1925 og 1930 for Bramminge sogn finder du på Arkivalieronline.

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anna Sofie Hagen

Kære Hans!

Tak for tippet - han findes med kone og 1 datter i 1921, men ikke i 1925 eller 1930, så han må vel så være død ml. 1922 (hvor han er forlover ved min svigermor og -fars bryllup i St. Merløse) og 1925.
Men det havde nu været rart med en lidt mere nøjagtig dato!

Med venlig hilsen

Anna Sofie Hagen