Hvor finder jeg Maria Catharina Duus død

Startet af Helle Jespersen, 09 Apr 2017 - 18:03

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Jeg har brug for nogle bedre øjne end mine. Jeg har lånt en slægtsbog, og er ved at gå de data igennem som står der. Men, jeg kan ikke finde dødsnoteringen på et barn.

Pigen hedder Maria Catharina Duus. Hun er født 30. juli 1880 i Egernsund, Broager, Sønderborg.

Efter slægtsbogen skulle hun være død 22 september 1893 i Egernsund.

Hun har et par søstre med næsten identiske navne.
Den ene hedder Catharina Duus og er født 17. ebruar 1877 og dør 14. mj 1893. Hende har jeg fundet.
Så er det Maria Christna Duus, født 29. september 1883, og dør 5. september 1891, hende har jeg også styr på.
Så er der en bror Peter Hansen Duus, født 18. juni og dør 17. november 1893. Ligeledes i Egernsund.

Børnene har alle samme forældre, Nemlig Johann Peter Duus og Anna Catharina Petersen.

Men Maria Catharina driller. Jeg har været igennem kirkebogen et par år til begge sider og også igennem de Sønderjyske personregistre. Men ikke fundet hende.

Familysearch og Danish Familysearch gav umiddelbart heller ikke noget svar.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Ove Clausen

Hej Helle

Du skal se KB 1881-1906 opslag 22
for hun er død i 1883

Mvh: Ove Clausen

Helle Jespersen

Tusind tak Ove.
Det var lige en fejlskrivning på 10 år i den bog. Så stor en fejl havde jeg ikke regnet med
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.