Dåb - Aarhus Amt - 1929 - Aarhus Skt. Lukas Kirke

Startet af Bjarne Hagelquist, 28 Mar 2017 - 13:08

Forrige emne - Næste emne

Bjarne Hagelquist

Kære venner,
håber det er det rette forum, idet min forespørgsel handler om forståelse - vl se nedenstående link

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17128504#173400,29159664 - nr 0 - anden fra oven Erik Hagelquist Hansen !

Der er meget jeg ikke kan forstå, men hvordan kan det være at barnet er blevet døbt i kirken den 1. sep 1929 og den 29 juli 1930 navngivet af faderen - hvordan hænger det sammen ? Og hvordan kan det lade sig gøre at barnet er født i dec. 1928 og så først døbt knap et år efter ? Havde man ikke 6 mdrs reglen dengang ?

Jeg har forespurgt Statsamtet og Familiestyrelsen om de kan finde en pleje- eller adoptionsbevilling og det kan de ikke, og så må man vel konkludere at Erik ikke er adopteret af Svend Aage Hagelquist og Olga Viola Rasmussen.

Og så til det sidste spørgsmål - Navngivet af Faderen 29 Juli 1930 og det må så være den biologiske fader der tales om, men så vidt jeg har fundet ud af har han intet haft med barnet at gøre siden undfangelsen.

Helt ærligt så synes jeg det er noget rod - er der en der kan og vil give mig en give mig en forklaring !
på forhånd mange tak
Bjarne


Gitte Johansen

#1
Det er vedkommende ovenover, der er navngivet af faderen. Voksendåb i 1943. Så der er ikke noget rod ;)

Hvis han var blevet adopteret, ville det have stået ved dåb. Han har jo så nok bare fået lov til at bære navnet, fordi han var i pleje og vel havde det som mellemnavn.

(død i 2010)

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com