Symbolerne i Forum

Startet af Arne Christensen, 11 Apr 2011 - 01:24

Forrige emne - Næste emne

Arne Christensen


Er der et sted hvor jeg kan se hvad alle symbolerne i Forum betyder?

Kaj Larsen

#1
Hej Arne

Er det ikke dem der er forklaret nederst på siden?


Mvh

Kaj Larsen

Ps/ Kan nu se at der mangler forklaring på nogle.

Arne Feldborg

Hvis det er symbolerne i den anden række af iconer i oversigten over tråde i gruppen du tænker på, så er det som hovedregel noget den der skrevet indlæget har valgt fra den "Drop Down" boks der kommer frem når man skriver et indlæg.

En undtagelse er feks. hvis en tråd er flyttet, så kommer der et symbol med en lille pil, og samtidig bliver tråden også låst (den lille hængelås tilhøjre).

mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Arne Christensen

Dem jeg lige tænkte på var:
Personlig besked og E-mail - hvad er forskellen.

Citat - hvad sker der der.

Arne Feldborg

Forskellen er, at ved e-mail får du modtagerens mailadresse oplyst og sender via dit sædvanlige mail-program en mail direkte til vedkommende. Og i kan fortsætte kommunikationen ad den vej.

Ved personlig besked sender du en besked via siden her til vedkommede. Vedkommende får så automatisk en mail fra Dis-Danmark, om at der ligger en personlig besked som kan læses på den adresse der bliver oplyst i mailen.

En lidt besværlig metode, men det kan bruges til at komme i kontakt med skribenter der ikke har ønsket at oplyse deres mailadresse overfor andre brugere af siden her. Hvis vedkommende så stadigvæk ikke ønsker at oplyse sin mailadresse kan der så svares tilbage på samme måde - osv.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Arne Feldborg

Citat fra: Arne Christensen Dato 11 Apr 2011 - 10:14
Personlig besked og E-mail - hvad er forskellen.

Citat - hvad sker der der.

Ved "citat" sker der lige præcist det du ser her.

Hvis du vælger citat i stedet for "SVAR" bliver det indlæg du svarer på citer som vist. Det er i nogle tilfælde en fordel, idet du kan vise helt præcist hvad det er du svarer på.

Men husk - at hvis du vil bruge dette, så skal du trykke på "Citat" lige over det indlæg du vil svare på, og du skal huske at klippe den del af det citerede du ikke svarer på væk  (dog uden at slette hverken det indledende [quote...] eller  det afsluttende [/quote]).

mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Arne Christensen

#6
Tak for hjælpen - jeg fik svar på mine spørgsmål.

Er det mere passende og sige tak for hjæp via mail eller personlig besked?

I tråden giver det en ny besked der sikkert er uden interesse for de fleste.

Leif Sommerdal

Endelig i tråden - og det er en god vane at udvise sin taknemmelighed for det store arbejde, som folk udfører
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Anne Mortensen

I tråden giver det en ny besked der sikkert er uden interesse for de fleste.

Når/hvis dine hjælpere har abonneret på dit indlæg vil der gå meddelelse om nye indlæg til alle der har abonneret til deres egen mailadr.

Derfor er det af interesse, at du skriver din tak i dit indlæg.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770