ancestry.com - har du aner i USA

Startet af Jane Kneis, 05 Mar 2017 - 01:49

Forrige emne - Næste emne

Jane Kneis

God aften i gruppen,

Jeg har valgt at tegne 6 mdr. abo hos ancestry.com (igen) så har du brug for lidt søgen i USA så står jeg gerne til rådighed med hjælp.

Med venlig hilsen
Jane
Med venlig hilsen
Jane Kneis

Sven Lindhøj

Hej Jane
Jeg søger efter Mabel Olsen født i Illinois USA i 1894, hun blev gift med Christian H Lindhoy  27-12-1917 i Illinois er da 23 år, Christian har jeg alle oplysninger på . Mabels efternavn lyder jo nordisk , i FS 1930 og 1940 er hun født i Illinois men ikke men der ikke nogle forældre navne og det er dem jeg gerne vil finde, hvis det er mugligt.
På forhånd tak
Venlig hilsen
Sven

John Thomsen

Hej Jane

Jeg er lidt på jagt efter en søster til min kones mormor, som vi ikke har vidst så meget om før. Her er, hvad jeg ved:

Else Marie Pedersen født 12. august 1901 i Fredericia rejser i 1920, 19 år gammel, til USA.

Hun er muligvis blevet gift i 1922, da de nævnes som hhv 31 og 21 år i en senere Census.
Manden er Aaron Jenkins fra Delaware, måske født i 1891, men hvordan med vielse?

I 1925 søger hun amerikansk pas, formentlig for at blive gift og/eller fordi hun venter sig.

I 1926 føder hun sønnen Aaron Joseph Jenkins 7/1 i New Jersey, senere blot kaldt Aaron Jr. - men dato?
Samme år nævnes Elsie som immigreret.

I 1930 optræder den lille familie på tre i en Census Record i Clementon, Camden, New Jersey. Else er nu blevet til Elsie.

I 1938 føder hun en datter, Barbara Jane, også 7/1 i New Jersey. Mystisk med samme fødselsdato.

I 1940 nævnes den lille familie på (nu) fire i en Census Record, stadig i Camden.

I 1942 bliver Aaron (Sr.) "drafted", men nærmest som "reserven".

Ind imellem skal der have været endnu en datter, Betty Jane, som er både født og død, men uden at give spor.

Der må også være tale om en skilsmisse og et nyt ægteskab for Elsie, med en mand ved navn Harry Perry, og af samme alder som Aaron.

I 1959 sker det imidlertid, at Harry dør, og da oplyses det, at han er far til Barbara!

I 1966 dør så Aaron Sr. mens Elsie holder til 1983, Barbara til 2009 og Aaron Jr. til 20/1 2010.
Det er ved dennes død det nævnes, at han havde to søstre, Barbara og Betty Jane, som endda har efternavnet Jenkins, hvilket bestyrker fødselsteorien ovenfor. Bemærk i øvrigt at initialerne er ens for de to piger, B.J.

Men jeg mangler altså nogle datoer, særligt for Elsie's ægteskaber og skilsmisse. Lidt pudsigt, så er Else nemlig hjemme i Danmark i 1972, hvor hun interviewes til den lokale avis, og her siger, at hun har haft to mænd, og har fået to børn. Har hun blot "glemt" den tredie, som der heller ingen data er i ovenstående?

Kan du hjælpe med noget af dette? Jeg har skrevet hovedbegivenhederne for at give dig mest muligt at gå efter.

Venligst
John


Anne Marie Holck

Jeg synes da lige, at jeg vil gøre opmærksom på, at man som medlem af DIS-Danmark, altid kan få foretaget opslag i Ancestry, se https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,81587.0.html

Sven Lindhøj

#4
Slettet