Poul Eggert Christian Bisserup Neble, f. 12-01-1891 i Masnedsund, Vordingborg

Startet af Karl-Henrik Jensen, 24 Feb 2017 - 19:17

Forrige emne - Næste emne

Karl-Henrik Jensen


Så søger jeg at finde ud af hvor Poul Eggert Christian Bisserup Neble, f. 12-01-1891 i Masnedsund, Vordingborg befinder sig efter 1925.

Han er søn af Købmand Poul Neble og Hustru Maria Charlotte og jeg finder ham sidste gang i FT-1925..

Med venlig hilsen

Karl-Henrik Jensen

Lis B. Jensen

Hej

Ham må du kunne følge i lægdsrullerne fra 1909 og frem
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Mia Gerdrup

Poul Eggert Christian Bisserup Neble forbliver i Vordingborg til sin død, han bor på adressen Stationsvej 20, i Masnedsund.
Han dør den 11.12.1934, begraves den 16.12.1934.
Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø

Mia Gerdrup

Vordingborg Lokalarkiv har via Arkiv.dk lagt en række billeder op fra Neble familien.

Her i blandt billeder af Købmand Poul Bisserup Neble og hustru, et billede af hele familien, et billede af datteren Gudrun og ikke mindst et billeder af købmandbutikken + et par stykker til.

Du finder det via dette link: https://arkiv.dk/soeg?searchstring=neble&arkiv=89&billeder=true

Må jeg være nysgerrig og spørge hvilken relation du har til familien?
Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø

Mia Gerdrup

Karl Henrik Jensen, - jeg kan se at det er lykkedes mig at overse, at du spørger ind til sønnen Poul Eggert Neble. Det var jeg desværre ikke opmærksom på - og svarede fejlagtigt med oplysninger om faderen.
Jeg undskylder.

Nu får du de rigtige oplysninger jeg har på sønnen Poul Eggert Neble, født 1891.

Du finder ham i FT 1930 på Strandboulevarden 156, 4, København sammen med hustruen Astrid Magdalene Larsen f.d. 28.11.1894 i Skt. Jakob Sogn, København.

Jeg har ingen børn registreret på parret.

Parret finder du gift i Sion Kirke, Sion Sogn, København den 28.11.1928. Brudens mor og Poul søster Ellen er vielsesvidner.

Ifølge privat overleverede oplysninger skulle Poul være død den 16.1.1954, ukendt sted.

Jeg har ingen yderligere oplysninger på hustruen.

Men jeg er stadig nysgerrig på at høre hvilken forbindelse du har til familien.

Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø

Karl-Henrik Jensen


jeg er desværre ikke så god til det med lægdsruller..

Men ellers tak for hjælpen og hav en god weekend..

med venlig hilsen

Karl-Henrik

Karl-Henrik Jensen

I øvrigt ganske pudsigt vedrørende Poul Eggert Neble, født 1891, der som oplyst findes i FT 1930 på Strandboulevarden 156, 4, København sammen med hustruen Astrid Magdalene Larsen f. 28.11.1894 i Skt. Jakob Sogn, København, gift i Sion Kirke 28.11.1928.

Pouls bror Spengler Christian David Bisserup Neble blev viet i Sions Sogn 20. maj 1923 til Ellen Margrethe, datter af Helene Dorthea Larsen, som boede - Strandboulevarden 156, 4 ;) - altså Astrid Magdalenes søster...

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Karl-Henrik Jensen

Hej Gitte Johansen..

Tusind tak for sin hjælp, det er ikke første gang, du har hjulpet mig..

Hav en rigtig dejlig weekend  :)

med venlig hilsen

Karl-Henrik