Famiien Graff fra Kolding omkring år 1700

Startet af Dan Hilding, 22 Feb 2017 - 11:24

Forrige emne - Næste emne

Dan Hilding

Hej alle

Jeg er kørt fast, er der nogen der kan hjælpe, hovedpersonen er Johan Graff.

Jeg søger på at finde sammenhænget mellem nedenstående personer i Kolding Sankt Nikolaj sogn .

*ca 1695 Johan Delef Graf  (+KB 1723-1779 - op.143/sp4 nr.2 uden alder)
*1710 Søren Jensen Graf    (+KB 1751-1815 op 205/sp3 - 74 år)
                                            ved Søren's skifte (omtales Ditlev, Johan's 5th barn som ægte værge, så de må alle tre være i familie)
*1725 Peder Jensen Graf    (+KB 1751-1815 op 206 - 61 år) kan ikke finde Søren og Peder dåb

*1725 Johan Detlef Graff's første søn (KB 1713-50  op 55/sp3) han fødes samme år som Peder Jensen Graff

Konklution:
Ved 6 dåb og et skifte som formynder hvor enken er Barbara Jensdatter, omtales Johan Graff aldrig med Jensen, hvorimod Søren og Peder optræder skiftevis med og uden Jensen
Den eneste Johan Ditlev jeg kan finde viet er (KB 1713-50 op.20/sp3) - 11.1.1724 Johan Ditløf Køl? og Cathrine Jensdatter, desværre passer efternavn ikke.

Min teori er:
far: Graff den ældre
sønner:              Johan's far ukendt navn og  Jens
deres sønner:    Johan Dillev Graff             -    Søren og Peder Jensen Graff  (de er fætre)

Eller:
Er Jens far til Johan, Søren og Peder og får far Jens sit sidste barn samtidige med sin søn Johan's førstfødte.
Det kan vel i teorien lade sig gøre

Er der nogen der kan gennemskuer deres familie relationer

Hilsen/dan

Inger Buchard

Når nu Jens er en afledning af Johannes, kan en Jensøn vel være søn af en Johan?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Dan Hilding

Hej Inger
Hvis du hermed mener at Johan er far til Søren og Peder hænger det ikke rigtigt sammen med fødselerne i 1725 af Peder og Johan

Hilsen/dan