Slægtsforskning i England

Startet af Ole Henriksen, 13 Feb 2017 - 23:33

Forrige emne - Næste emne

Ole Henriksen

Hej
Jeg arbejder med Edith Gurli Holmer, f. 04.05.1906 i Vor Frue, Odense. Hun fik uden for ægteskab en søn, den 01.06.1927 - og i adoptionspapirerne fra sep. 1933 kan jeg se, at hun bor i Wimbledon (54, Kemilworth Avenue, Wimbledon Park, SW) i London.
Jeg har fundet ud af, at hun efter barnets fødsel tog til Kbh., hvor hun 1928 i Sct. Mathæus i København blev gift med Kaj Elo Charles Krogh, der døde senere samme år - og at hun jf. folketælling i 1930 boede i Kbh.
Jeg tumler med en række spørgsmål, som I erfarne efterforskere kan hjælpe mig med:
1) Hvis hun tog sit pigenavn igen - hvor vil jeg kunne se dette
2) hvordan tog man anno ca. 1930 fra Kbh til England ? - med båd fra Kbh eller Esbjerg, hvor bliver denne slags udrejse registreret,
3) kan jeg finde hendes udstedelse af pas...... også for at afgrænse rejsetidspunktet
4) hvordan registreres en dansk tilrejsende i London - hos kirkemyndigheder, er der folketællinger.

Jeg er forholdsvis "ny i faget" og mangler lidt inspiration..... jeg vil jo gerne finde min svigerfars mor.
mvh.
Ole Henriksen


Eva Morfiadakis

#1
4) Ingen census efter 1911 är online. I England har kyrkan inte hand om folkbokföring.

Hon gifte sig:


Marriages Dec 1931  

Holmer  Edith G  Wolsencroft  Bakewell  7b 421/s  
Wolsencroft  George C  Holmer  Bakewell  7b 421/s

Från freebmd

2) Båtresor inom Europa registrerades inte bara "oversea" resor, dvs till andra kontinenter.

Eva M
Eva M

Ole Henriksen

Fantastisk !!! 
Hvordan fandt du ud af dette.  Skal hun så være engelsk statsborger for at blive gift og kan man se nogen steder om hun fik børn ?

Hvad betyder tallene og bogstaverne ?

Med venlig hilsen
Ole Henriksen

Eva Morfiadakis

Vigseln registrerades i Bakewell. Siffrorna är hänvisning till vigselcertifikatets nummer om man vill beställa det.

Adressen till källan är: freebmd.org.uk

Jag kan inte finna något barn i databasen.

Eva M
Eva M