en slægtsgren forsvandt på Brothers Keep

Startet af birgit gram, 05 Apr 2011 - 19:57

Forrige emne - Næste emne

birgit gram


  Hjælp
Jeg havde 3 familier på Brothers Keep ,pludselig forsvandt den ene ,de 2 andre havde jeg heldigvis kopi af.Men hvordan finder jeg tilbage til den 3.
Jeg vil blive meget glad hvis der er en der kan hjælpe mig

Mvh. Birgit Gram

Eli Lothardt Dahl

Hej Birgit

Hvor mange familiemedlemmer forsvandt?

Er du sikker på at de forsvundet?

Tager du ikke back-up hver dag?

Når du åbner BK, står der forneden et antal aner, er det blevet mindre?

Det kunne ske, at du ved en fejl har klippet forbindelse mellem familien, men alligevel er familiemedlemmerne der stadig.

Prøv at skrive en aneliste ud i alfabetisk orden, for at se, hvormange "medlemmer" du har.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

birgit gram

   

  Hej Eli.

Jeg havde min mands familie ,min egen familie og et barnebarns familie til den anden sidde.

Jeg går til Brothers keeps trykker på barnebarnets navn ups det hele er borte, jeg har måske ramt for

kert,men har fundet både min mands og egen familier igen ( dem havde jeg taget kopi af  heldigvis.)

Jeg havde ca 80 på barnebarnets familie.

Ved samme lejlighed ,hvor er jeg glad for at have meldt mig ind i Dis.der er så mange mennersker der vil hjælpe en,; skønt for en nybegynder tak for det .

  Med venlig hilsen Birgit Gram



Eli Lothardt Dahl

Hej Birgit

Du står som bruger, men du skriver, du har meldt dig ind i DIS?

Vi er ca. 12 pensionister, som mødes hver uge her i Grenaa. Vi bruger alle BK, og jeg har ikke hørt, at man kunne slette en hel familie.

Du skriver, at du har din familie, din mands familie og dit barnebarns familie. Har du oprettet tre databaser? Hvis du har det, er det en meget dårlig idé.

For at kunne hjælpe dig, må du svare på mine spørgsmål  :D

Hvis du har tre databaser, hvormange "medlemmer" har du hvert sted?

Har du udskrevet en liste (lister)?
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

birgit gram



Hej Eli

Hvad der gik galt ved jeg ikke ,men pludselig kom jeg ind dejligt ,jeg skynder mig at tage en kopi .

Undskyld men jeg trode jeg var medlem .

Tak for hjælp ,jeg må blive lidt bedre til  at bevæge mig på p.c.

Med venlig hilsen Birgit Gram

Lasse Koldkjær Kristoffersen

Men du må nu stadig gerne svare - hvis altså du har lyst - for hvis du virkelig har delt din forskning op i tre forskellige databaser, så er der sandsynligvis meget overskuelighed at hente ved at koge det hele sammen til een!

Med venlig hilsen
//Lasse

.


birgit gram

 
  Hej Lasse .
Jeg var ikke kloger ,så jeg har 3 database en på Jens Gram ,Emma Gram og Birgit Gram ,det var der en ven der sagde at det dumt ,men kunne ikke hjælpe mig videre .Du må hellere end gerne give gode råd.
   
   Venlig hilsen fra en nybegynder

   Birgit Gram

Lasse Koldkjær Kristoffersen

Jamen jeg er skam endnu grønnere end du er, men jeg har måske bedre styr på databaser ;)

Det er et ret (læs:enormt) stor arbejde at koble to databaser sammen, og jeg ved tæt på intet om Brother's Keeper, som til let undren fra undertegnede høster ret stor popularitet herinde :)

Jeg ville simpelthen skrive alle tre ind i een database. Vælg eventuelt den største af de tre, og så er det bare at fylde de andre to på. På den måde slipper du for alle de dubletter du må have nu, og du slipper for at skulle afgrænse dit træ på noget tidspunkt.

Jeg er bange for, der ikke er en genvej, men det kunne da være super om en BK-ekspert lige kom på banen med den gyldne løsning :)

Venlig hilsen
//Lasse

.

Frank Petersen

Hej!

BK har en funktion under menuen "Filer", som slet og ret hedder "Sammenlæg databaser".
Frank Petersen
www.123hjemmeside.dk/FrankPetersen

birgit gram

  Hej Frank
Tak for din oplysning,det er da bare fint det vil jeg gøre.

med venlig hilsen

Birgit Gram

Grethe Elten Mortensen

Hej
Se dette først:

Sammenlæg databaser



Når du vælger Filer på hovedskærmen, og derefter vælger Sammenlæg to Databaser vil du kunne danne et nyt, fælles filsæt hvor alle personer i to forskellige BK filsæt er samlet. Før du begynder skal du sikre dig at du har sikkerhedskopier af begge filsæt. Det kan gå galt.



Sammenlægningen sker mellem den database, som du har åbnet, og den tilvalgte. Kodenumre i den åbnede base bliver bibeholdt, mens personer i den tilvalgte base får nye numre, så der ikke forekommer duplikeringer af kodenumre.



Sti og navn på de to filsæt, samt antallet af personer, bliver vist til godkendelse før sammenlægningen starter.



For nærværende kan BK ikke undersøge om de samme personer forekommer i begge filsæt. Du bør derfor ikke sammenlægge to filsæt med flere identiske personer, fordi det er ret omstændeligt at blive af med dubletter. Det er bedst at se grundigt på indholdet af de to filsæt og rense dem for dubletter før du lægger dem sammen. Se Personer der er registret to gange.





Hvis der er adskillige dobbelte personer i to databaser, der skal sammenlægges kan du bruge funktionen Opdel Databasen{linkID=4300} på den ene database for at udskille de personer der er "nye" i en midlertidig database. Derefter kan du bruge funktionen Sammenlæg to Databaser til at bringe de "nye" personer fra den midlertidige database ind i dine hovedfiler.



Før sammenlægning af to databaser må du sikre dig, at de har samme datoformat. Hvis det ikke er tilfældet må du konvertere datoformatet i den ene database.



Du bør også sikre dig, at betegnelsen for køn er den samme i de to databaser.



Du bør også sikre dig at brugen af store og små bogstaver i efternavne er den samme i de to databaser. Hvis der er forskel kan du rette med Filer, Konverter navne til/fra store/små bogstaver.



Efter sammenlægningen er der måske nogle få dobbelte personer tilbage. Dem må du fjerne, og når du så forbinder en person fra den oprindelige database med nogen af de tilføjede personer, vil du få en sammenhængende database.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

birgit gram

Hej .
Jeg har prøvet at lægge baserne sammen ,men hver gang står der basen er tom,men de er der
og jeg kan arbejde og redigere med dem  som jeg vil
med venlig hilsen Birgit