Gået i stå men Frederik Petersen/Lovise Augusta Kgs. Lyngby FT. 1855

Startet af Tinna Densted, 12 Feb 2017 - 08:59

Forrige emne - Næste emne

Tinna Densted

Hej
En gået helt i stå med at søge på min tipoldemor og hende familie, sidste data jeg har fundet er FT. 1855 i Kgs. Lyngby

https://www.danishfamilysearch.dk/cid8399324

Har dem også i FT. fra Kgs. Lyngby 1845 og 1850


Har Frederik Petersen og Lovise Auguste Petersen´s viels i Lyngby kirke 1 dec. 1843
Fredeikke Johanne Frederiksen f. 1 nov. 1843 Kgs. Lyngby
Hans Peter Frederiksen f. 6 aug. 1850 Kgs. Lyngby

Kan ikke finde Frederikke og Hans konfirmation i Lyngby ?

Jeg har prøvet at lede i omkring liggende sogne men uden held !
Kan det tænkes de er flytte til inder by København ?

Venlig hilsen
Tinna Densted



Tinna Densted

Tak for tilbage melding. Har nok formuleret mig forkert.
Jeg tænkte på Frederikke J. Frederiksen - det er hendes og hendes forældre og bror's færden med konfirmation og og ft. I 1860/1870...?
Har alle data fra Frederikke på hendes vielser m.m..

Mette R Francke

Hei

Er dette den du søker ?
Hennes fødested i ft 1921 er Virum.

I 1921 Dansk folketelling
Frederikke Johanne Bendsen
Kjønn:   Kvinne
Fødselsdato:   1 nov 1843
Bosted:   1 feb 1921
  Ny Carlsbergvej, København, Denmark
Alder:   77
Ektskapsstatus:   Enkemann

Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei


Har du en fødseldato på Frederik og Louise Auguste ?

mvh
Mette
Mette R Francke

Tinna Densted

Hej
Der hvor jeg er gået i stå er ved søgning på Frederik Petersen og Lovise Augusta i ft. jeg fandt dem ft. i 1845, 1850 og 1855 i Kgs. Lyngby. Har ledt i 1860 samt 1870 hvor jeg ikke kunne finde dem. Ej heller har jeg kunne finde Frederikke og hende bror Hans Peter´s konfirmation ?


Har ikke Frederik Petersen´s født i følge ft.  er han  født Kundeby Sogn Frederiksborg amt

Lovise Dåb i Birkerød :    http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=203215&side=140
Hilsen Tinna



Elin Madsen

Frederik er 26 år ved vielsen i 1843' altså må han være født i 1817. Mon ikke han sårer her:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=153152&side=10

Og i Ft 1840 er han stadig i Kyndby

Så må du se, om du kan finde ham i af- og tilgangslisten i Kyndby og Lyngby i tiden mellem 1840 og 1843.

Mvh
Elin

Tinna Densted

Hej
Tak det kunne se ud som dette er Frederik , passer da til hans alder ved vielse.
Han står ved afgangslisten 1840 Kyndby 23 år tjenestekarl, hvor til flyttet Kjøbenhavn 23 april.
Har været inde under Kgs. Lyngby i tilgang under resultat.

hilsen Tinna


Elin Madsen

Hej

Jeg er kommet til samme resultat som dig. Lægdsrullerne kan måske give svar på Frederiks flytteri.

mvh
Elin

Tinna Densted

 :)
Her er jeg ikke nogen ørn i at søge i lægdruller ?? ved ikke lige hvor og hvordan jeg starter  ;)

Hilsen Tinna

Elin Madsen

Hej

Jeg har fulgt Frederik Pedersen fra han tilgår lægdsrullen i Kyndby til afgang i 1842. Da afgår han til København lægd 6, som er Lyngby.
I tilgangsrullen 1843 for Lyngby er han opført med opholdssted Virum.
Så det må være den rigtige Frederik, der blev fundet her
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=153152&side=10

mvh Elin

Tinna Densted

Tusind tak for din hjælp  :)

Dejligt når man kan samle nogen løse tråde. Så nu har jeg Frederik og Lovise´s vielse i dec.1843 samt deres datter  Frederikke som også er født 1843 i måned nov.
Så vil jeg søge videre i ft. hvor familie er henne.

Mvh
Tinna Densted

Elin Madsen

Hej Tinna

Jeg har fulgt Frederik videre i lægdsrullen. Desværre udskrives han af den i 1855, da han stadig bor i Virum/Lyngby.
Som kuriosum kan jeg nævne, at han i 1848 og 1849 udeblev fra session og måtte betale en mulkt på 3 rigsdaler. Den var betalt i 1850.
Ærgerligt nok, at han ikke kan følges videre i lægdsrullen.

mvh
Elin

Tinna Densted

Hej Elin

Det er da super ærgerligt at Frederik ikke er videre i lægdruller. Dyrt for ham at skulle betale 3 rigsdaler for udeblivelse for session, gad vide hvorfor mon !

Har  prøvet at lede videre for at finde familien fra  ft. de bor ikke i Kgs. Lyngby i 1860 .
Deres datter Frederikke og hendes bror kan jeg ikke finde under konfirmation 1857 og 1864. i Lyngby

Har været inde og set i Frederikke´s børns dåb for om der de kunne være fadder som var i Hvidovre men desværre uden held.

Hilsen Tinna