Christiane Nielsen, f. Hansen

Startet af Birte Wienecke, 26 Jan 2017 - 13:41

Forrige emne - Næste emne

Birte Wienecke

Håber på hjælp til at finde hvor Christiane og Nielsine Marie opholder sig mellem ca 1870 og 1890
Christiane Hansen f. 09.08.1835 Vor Frue sogn
gift med Hans Vilhelm Nielsen 08.11.1856 i Vor Frue sogn
Sammen i Fraugde sogn ved FT 1870 med flere børn.
Ved FT 1880 i Fraugde er Hans skilt og Christiane og den yngste datter Nielsine Marie Nielsen f. 17.06.1869 er forsvundet.
Ved FT 1890 står Hans som enkemand.
Nielsine Marie får 08.08.1893 i Sankt Knuds sogn en datter Mary Caroline og der står hun var i Næsbyhoved 10 mdr før.
mvh Birte

Gitte Johansen

Disse?


Vejle, Elbo, Fredericia Købstad, , Danmarksgade nr. 43 Forhuset Stuen, 242, FT-1880, C9909

Navn:    Alder:    Gift?:    Pos. husstand:    Erhverv:    Fødested:
Christiane Hansen     43     Fraskilt     Husmoder          ?? Landsogn Odense Amt 
Nielsine Marie Nielsen     10     Ugift     hendes Børn          Fraude Odense Amt 
Hans Christian Nielsen Hansen     2     Ugift     hendes Børn          Middelfart 
   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Birte Wienecke

Kære Gitte.
Det virker som om du allerede har fundet det inden jeg har sendt anmodningen.
Tusinde tak.
Birte

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Birte Wienecke

Tak for det Inger, jeg havde slet ikke forestillet mig at hun blev gift igen.
mvh Birte

Birte Wienecke

Så kommer de næste spørgsmål, ægteparret dør ikke i Fredericia inden 1891, og de kommer heller ikke frem ved FT 1890, hvor er de så.
Jeg skrev tidligere at hun var død inden 1890 da første mand sagde han var enke, men det kan jo godt have været forkert.
mvh Birte

Inger Toudal


FT-1890 for Fredericia Købstad er ikke indtastet: http://www.dis-danmark.dk/kipkort/index.php

Måske kunne det lade sig gøre at følge Søren Sørensen i lægdsrullerne:

Vejle, Elbo, Fredericia Købstad, , Danmarksgade nr. 43 Bagbygning, 243, FT-1880, C9909
Navn:     Alder:     Gift?:     Pos. husstand:     Erhverv:     Fødested:
Niels Jensen     29     Gift      Arbeidsmand Husfader            Kallehauge Skanderborg Amt 
Cathrine Marie Jensen     27     Gift      Hans Kone            ?? 
Mette Kjerstine Jensen     2     Ugift      Deres Børn            Fredericia 
Jens ?? Jensen     under 1 Aar     Ugift      Deres Børn            do [Fredericia] 
Søren Sørensen     22     Ugift      Slagter            Veilby Sogn Veile Amt  

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Birte Wienecke

Ja vi kan jo af FT 1880 se de boede nær  hinanden da, i forhuset og i baghuset og de bor ikke samme sted ved FT 1890.
Og tak for forslaget med lægdsruller, der skal jeg bare også have hjælp Søren Sørensen er født 12.05.1858 i Vejlby sogn, Vejle amt.
mvh Birte

Inger Toudal


Som Gitte skriver i din anden tråd https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,119924.0.html 
har du fundet den forkerte Søren Sørensen. Den rigtige er født 5. marts 1857 i Egeskov, Vejlby sogn.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal