Hvor er Jørgen Vilhelm Andersen, født i Uggeløse i 1922

Startet af Bodil Andersen, 25 Jan 2017 - 18:52

Forrige emne - Næste emne

Bodil Andersen

Kære alle. Jeg leder efter Jørgen Vilhelm Andersen, søn af Tømrer Vilhelm Andersen og hustru Vilhelmine Andersen. Født i Uggeløse sogn, Lynge-Frederiksborg herred, Frederiksborg amt den 28.06.1922. opslag 35.
Hans far har 4 drenge fra tidligere ægteskab, hvor hustruen døde, da de var helt små - og nu dør hans anden kone: Vilhelmine også i 1925, barnet er ikke hos faderen i FT 1925 i Uggeløse - han er heller ikke hos moderens familie. https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17119461#158160,26559399
Venlig hilsen Bodil Andersen - og på forhånd tak.

Hans Peter Christiansen

#1
Hej Bodil.

Her er han i pleje.

Frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Oppesundby, Oppe Sundby, 11:00 AM, 215, FT-1930, D8436

Navn:    Alder:    Gift?:    Pos. husstand:    Erhverv:    Fødested:
Peder Lavrits Pedersen     14-apr 1885     G     Husfader     Gårdejer     Sct. Jørgensbjerg  
Karen Marie Pedersen     30-okt 1891     G     Husmoder          Asminderød  
Jørgen Vilhelm Andersen     28-jun 1922     U     Plejebarn          Vassingerød  
Elna Johanne Tetra Andersen     18-maj 1905     U     Malkepige          Over Dråby  
Gudrun Kirstine Sofie Larsen     06-feb 1910     U     Husassistent          Gundsømagle  
Hans Melchior Larsen     04-okt 1912     U     Tjenestekarl          Torup  
Karen Hildeborg Tofr Petersen     21-jun 1914     U     Husassistent          Herstedøster  
Harry Ditlev Petersen     02-feb 1909     U     Kontor ass.          Ansgar sogn  

-------------------

Vassingerød ligger i Uggeløse sogn
 
Mvh HP

Bodil Andersen

Kære Hans Peter. Tusind tak, jeg tænkte nok, at han enten var blevet adopteret eller sat i pleje. Men han tager jo plejeforældrenes efternavn, da han bliver 19 år, så forhåbentlig har han haft det godt hos dem.
Men det var trods alt noget langt væk fra Vassingerød - det havde jeg aldrig fundet selv.
Venlig hilsen Bodil

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Bodil Andersen

Kære Inger. Tusind tak - så kan jeg fortsætte med FT 1940 - måske ender han med at blive adopteret af Lavrits, da hans far også dør i 1940.
Tak!! :) :)
Venlig hilsen Bodil