Opslag i Slemming sogn, Maribo amt efter 1924

Startet af Jan Østergaard Andersen, 31 Mar 2011 - 16:35

Forrige emne - Næste emne

Jan Østergaard Andersen

Mon der er en venlig person som kan hjælpe mig, da jeg bor i Horsens og mangler opslag i Slemminge sogn, Maribo amt da kirkebøgerne desværre ikke er online?

Det drejer sig om børn af Karl Emil Jensen Vammen, født 18. september 1902 i Øster Skørringe, Skørringe sogn og Anna Kristine Vammen født Jeppesen, 5. februar 1903 i Sejet, Bryrup sogn

De blev viet 19. maj 1924 i Horsens Kloster sogn og tillyst 24. april 1924 i Slemminge kirke.
Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

bente lindhardt

Ved du, om de bosætter sig i Slemminge?

Hilsen
Bente Lindhardt

bente lindhardt

Jeg har været igennem FT 1930 for Slemminge sogn, der er ingen med efternavnet Vammen.

Hilsen
Bente Lindhardt

Jan Østergaard Andersen

Hej Bente.

Der er ikke noget som er sikkert i den familie :'(
Havde en forhåbning om at de bosatte sig der, da hun ved deres vielse, står som bosat i Slemminge og der også er tilyst i Slemminge kirke.
Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

bente lindhardt

Jeg kan se, at nogle steder staves det Vammen og andre steder Vanman, men det navn var ej hellere at finde i Slemminge FT 1930.

Hilsen
Bente Lindhardt

Hanne Bjørn

Hej Jan
Karl Emil er af Rørby, da de bliver gift. Det må være Rørby i Sakskøbing landsogn.
Jeg har kigget 1925 igennem i Rørby, men kan ikke se dem.
At Anne Kristine bor i Slemminge, da de bliver gift, siger jo ikke noget om, hvor de kommer til at bo.
Han er kurvemager og har jo nok haft et lille værksted.
Har du hendes forældre døde i Horsens? Så kunne deres skifte måske fortælle, hvor datteren er.
hilsen
Hanne Bjørn

Jan Østergaard Andersen

Jeg har kunnet finde Karl Emils forældre i Øster Skørringe i FT, men de er de eneste med det efternavn.

Til Hanne: hendes forældrene er døde i Horsens, er det så en tur til Viborg?
Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

Hanne Bjørn

Ja skifterne er i Viborg. Men du skal lige være opmærksom på, at de kan være i fjernarkiv, så de skal bestilles på Daisy inden turen derop.
Det er klogt at tage både dødsanmeldelse, kan også hedde skiftesagsliste og skifteprotokol for det år de døde.
Hvis du skal have hjælp til bestillingen, siger du bare til.
Bor hun på Lolland er hun jo nok ikke nævnt som fadder til søskendes børn.
hilsen
Hanne

Kathe Rasmussen


Hej;

Rørbæk er en del af Sakskøbing Landsogn, Musse Herred, Maribo Amt ..... (Rørby er en fejl), men saafremt der staar at Karl Emil er af Rødby saa tror jeg I burde kigge i Rødby Sogn, Fuglse Herred, Maribo Amt, da Skørringe og Rødby kirker kun ligger 4-5 km fra hinanden.

mvh
Kathe Kristensen Rasmussen
4952 Stokkemarke

Jan Østergaard Andersen

Til Kathe: I FT 1925 Sakskøbing Landsogn kan jeg heller ikke finde dem

Til Hanne: Jo tak, jeg vil gerne have hjælp.
Faderen var Jens Peter Jeppesen gødt 29.10.1868 i Vinding sogn, tyrsting herred og død 10.2.1944 på de gamles hjem i Horsens.
Moderen var Nielsine Petrine Vilhelmine Vessel født 1.5.1875 i Sønder Vissing sogn, tyrsting herred og død 17.8.1933 i Voldgade 6 i Horsens
Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

Hanne Bjørn

Hej Jan
Kathe mener vidst, du skal kigge i Rødby. De er kirkebøger på AO efter 1924, men jeg kan ikke se nogen børn med det navn.
Vi kan lige aftale en dag sidst på eftermiddagen, så kan jeg lige vise dig, hvordan du bestiller i Daisy.
1944 er under 75 år, men den kan sagtens bestilles, så skal der bare lige skrives en ansøgning deroppe. Jens Peder sidder nok i uskiftet bo efter Nielsines død, så først da han dør, er der et skifte, hvis der ellers var noget at skifte.
hilsen
Hanne

Jan Østergaard Andersen

Hej Hanne.

Vil meget gerne have hjælp.
Du siger bare hvilken dag, der vil passe dig?
Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk