Geninstallering af FTM

Startet af Jørgen Lehnemann Prenslev, 04 Apr 2011 - 15:41

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Lehnemann Prenslev

Geninstallering af FTM:

Når jeg næsten er færdig med at installere programmet og vil afslutte installationen, kommer Windows med en rude, som fortæller, at der er kompatibilitetsproblemer med Family Tree Maker.
Jeg har i en periode ikke haft FTM installeret. Har i mellemtiden fået ny pc installeret med Win7 Ultima 64 bit.
Jeg prøvede at installere FTM på min gamle bærbare - uden problemer (XP Prof.)

Jeg kan godt tænke mig en dialog med brugere af Win7 Prof eller Ultima 64 bit - hvis I har erfaringer at dele.
Netop de to udgaver af Win7 skulle kunne køre også gamle programmer.

I forbindelse med min nye pc har jeg geninstalleret mange også ældre programmer. Nogle skal køre i XP mode – andre kan køre uden forandringer.
Et konkurrerende slægtsprogram Legacy deluxe kører ufortrødent videre med WIN7 Ultima 64 bit.

Mange hilsner

Jørgen Lehnemann

PS: Har forespurgt på FTM forum uden resultat.
Med venlig hilsen

Jørgen Lehnemann Prenslev

Henrik Poulsen

Så vidt jeg husker er FTM en .NET applikation og derfor skulle det ikke have nogen betydning hvilken Windows version den kører på.
Men der har været skrevet meget om FTM på nettet og deres kodning omkring tilgang til internettet, som jeg ikke vil komme ind på her. Men har du prøvet at fjerne det helt og installere en fuld ny version eller var det hvad du var i gang med...?

og tro nu endelig ikke at Legacy er et 64 bit program... :), dem er vist kun et af på markedet og det er ikke Legacy.

Jan Andersen

Jeg kører FTM på en Windows 7 64 bit maskine uden problemer.

Oven på base versionen skal man installere "Family Tree Maker Update for Windows Vista Users"

Første gang FTM startes efter at update er installeret skal FTM køres som "Run as administraor"

Dette gøres ved at højre klikke på FTM ikones og vælge "Run as administrator".

Jeg har en Engelsk version af Windows, men på Dansk hedder det sikkert noget med "Kør som administrator"

Jan ANdersen
/Jan

Jørgen Lehnemann Prenslev

Tak for svaret.

Jeg har desværre først opdaget dit svar i dag - den 16.4.

Efter et par forsøge er det lykkedes fint at få FTM geninstalleret.

Tak for hjælpen.


Hilsen

Jørgen Lehnemann
Med venlig hilsen

Jørgen Lehnemann Prenslev