Marie Hansine Fehrs efter 1880

Startet af Finn Pedersen, 13 Jan 2017 - 20:36

Forrige emne - Næste emne

Finn Pedersen

Jeg har forsøgt tidligere med at efterlyse en Fehrs, så nu vli jeg prøve igen.
Jens Peter Henrik Fehrs blev udlagt til barnefar, som en Kirsten Hansen fødte i Korsør 27. maj 1862 og barnet blev døbt Marie Hansine Fehrs i Korsør kirke. Jens Peter Henrik Fehrs var på dette tidspunkt teglbrænder på Halskov (en bydel i Korsør) Han blev ikke gift med barnets mor, med giftede sig 19. december 1864 i Korsør kirke med Mette Kirstine Jensen. Ved folketællingen 1870 boede Jens Peter Henrik Fehrs, Mette Kirstine Jensen og barnet Marie Hansine Fehrs i Vinding sogn i Vejle amt.
Da Jens Peter Henrik Fehrs døde 28. september 1874, står der, at han var enkemand og han begravedes på de fattiges regning. Konen kan imidlertid ikke findes død i Vinding sogn i perioden 1870 til 1874, så mon ikke de var blevet skilt. Tit og ofte betegnes fraskilte som henholdsvis enke og enkemand både i folketælling og kirkebog. Det var imidlertid barnet Marie Hansine Fehrs, jeg efterlyser, for efter faderens død (eller måske da han blev skilt) kom hun til Høve sogn, Sorø amt på Sjælland, hvor hun blev konfirmeret i 1876. I 1880 tjener hun på en gård i Høve, men herefter forsvinder hun for mig ???
mvh.
Finn

Stina Kirkegaard Hansen

#1


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Finn Pedersen

Tak for hjælpen, så kan jeg få afsluttet denne gren af familien.
mvh.
Finn

Gitte Johansen

#5
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com