Carl Casper Peder Pedersen f. 1852 i Orte s,Odense a

Startet af Jette E. Toftegaard Pedersen, 03 Apr 2011 - 14:54

Forrige emne - Næste emne

Jette E. Toftegaard Pedersen

Carl Casper Peder Pedersen er min tipoldefars bror. Han er født i Orte i 1852 og konfirmeret samme sted 8. april 1866.

17. februar 1876 får han sønnen Peder Marcus Pedersen med sin hustru Ane Kirstine (Mortensine?) Nielsen i Orte sogn. Peder Marcus konfirmeres 14. april 1890 i Assens. Parret blev gift i Vejle sogn i Svendborg amt 30. maj 1875

Men Kirstine Mortensine er død inden sønnens konfirmation, for Carl Casper får følgende børn med sin hustru Ane Kirstine Nielsen:

Maren Kirstine Pedersen f. 2. april 1881 i Fjelstrup sogn, Haderslev amt - konfirmeret 21. april 1895 i Assens. Hun kommer i henhold til Politiets Registerblade til Københvan fra Kolding 15. maj 1900.

Larsine Kirstine Pedersen f. 12. august 1887 i Assens - konfirmeret 6. oktober 1901 i Sct. Nicolaj sogn i Kolding. Hun bor i henhold til Politiets registerblade i Estlandsgade 2 d. 11. februar 1909 - ankommet fra Vesterbrogade.

Elisabeth Johanne Petersen f. 22. oktober 1891 og død 23. januar 1894 i Assens.

Jeg har følgende spørgsmål:
Er nogen stødt på Carl Casper efter konfirmationen i Kolding i 1901? Jeg har været gennem folketælllingen i Kolding 1901 uden at finde familien.

Hvem er hans 2. kone Ane Kirstine Nielsen? Hun skulle i henhold til FT-1890 i Assens være født i Øsby i Haderslev amt, men der kan jeg ikke finde hende.

Hvor dør hans første kone? Og hvor kom hun fra?

Tilføjelse: Ups - når man får set det hele på skrift, får man jo nogle gange ideer: Måske er det samme kone hele vejen - hun har bare smidt sit Mortensine eller Mortensen eller Martensen væk??
Med venlig hilsen

Jette (medlem 7167)
6000 Kolding

Jette E. Toftegaard Pedersen

Jeg kan ikke finde ud af at redigere indlægget her 2. gang, men her er, hvad der er kommet til:

Carl Casper Peder Pedersen var kun gift en gang - med Ane Kirstine Marcussen Nielsen, født i Øsby sogn, Haderslev amt 29. marts 1848. Fra Øsby til Fyn er der ikke langt og Ane Kirstine's mor var fynbo - så det hænger godt sammen.

Så mit tilbageværende spørgsmål er:

Hvor bliver Carl Casper Peder Pedersen af efter datteren Larsine Kirstine Pedersens konfirmation i Kolding 1901 ???
Med venlig hilsen

Jette (medlem 7167)
6000 Kolding