Mangler oplysninger om Agnus Albert Madsen, gift med Anna Ahrensberg, Fredericia

Startet af Erik Rødsgaard Jensen, 17 Dec 2016 - 21:44

Forrige emne - Næste emne

Erik Rødsgaard Jensen

Jeg er i gang med at forske i min oldefar, Agnus Albert Madsen, født 16/8 1874 i Fredericia. Han er udlagt barnefader til min farfar Marinus Christen Jensen, født 13/7 1897 i Løvig, Haderup sogn. Han er senere blevet gift med Anna Ahrensberg (kender ikke dato). Jeg har flere FT i Fredericia, fra bl.a. 1906, hvor familien bor Bjergegade 22 i Fredericia samt 1911, hvor de bor Vendersgade 51 i Fredericia. I ægteskabet med Anna får han 4 børn, Anna har tilsyneladende også børn udenfor ægteskab. De bliver skilt på et tidspunkt, og jeg finder intet på ham, før han dør den 15/2 1953 på "Strandhjem", Brunsnæs ved Broager. Disse oplysninger står i kirkebogen. Jeg har også fundet ud af at "Strandhjem" er et hjem psykiatriske patienter der er visiteret til at bo her. Jeg efterlyser yderligere oplysninger om specielt Agnus. Hvornår han blev gift og hvor han flyttede hen efter skilsmissen. Har tidligere haft en tråd med ham, men har valgt at starte denne op, da der nu foreligger nye oplysninger. Måske nogen har Ahrensberg i sin slægt og dermed kan afklare nogle af spørgsmålene. Kan tilføje, at jeg er i gang med diverse lokalarkiver i håbet om at finde eventuelle journaler på ham, da han var i forbindelse med psykiatrien, herunder perioden på "Strandhjem".
Har ham i FT 1940, Bjerndrup, Stepping sogn, Haderslev amt som fodermester.
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Hans Peter Christiansen

Har du dette? (Og er det hende?)

Anna Ahrensberg Madsen
mentioned in the record of Johannes Carl Theodor Olaf Ovesen and Anna Ahrensberg Madsen
Name   Johannes Carl Theodor Olaf Ovesen
Event Type   Marriage
Event Date   03 Dec 1927
Event Place   Fredericia, Vejle, Denmark
Age   43
Birth Date   25 Feb 1884
Spouse's Name   Anna Ahrensberg Madsen
Spouse's Age   51
Spouse's Birth Date   17 May 1876
Page   40
Mvh HP


Erik Rødsgaard Jensen

#3
Kære Hans Peter og Gitte. Tusind tak for informationen. Jeg havde en mistanke om, at Anna blev gift igen. Det hjælper mig. Men jeg håber også på et tidspunkt at finde vielsen mellem Agnus og Anna. Tror ikke det fandt sted i Fredericia. Jeg synes jeg har været igennem alle muligheder.

Har lige fundet ud af, at Anna og Agnus også boede i Sjællandsgade 94 i Fredericia i 1916 (FT). Så de må være blevet skilt mellem 1916 og 1921, inden næste FT. Her bor Agnus der ikke længere.
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Gitte Johansen

#4
Denne omskrevne lægdsrulle giver ikke meget.

Han står hele tiden som bosat i Fredericia

nr. 52


https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=16480940#19470,1472420

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=16480940#19468,1472047
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Erik Rødsgaard Jensen

Tak Gitte.

Nej du har ret. Har ikke denne omskrevne lægdsrulle, men åbenbart den oprindelige, som jeg for noget tid siden har fundet på LA i Viborg. Det glemte jeg at oplyse om i starten af min tråd - undskyld. Men tak for denne omskrevne lægdsrulle. I den oprindelige stod, at han kun var 164 cm høj.
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Hans Peter Christiansen

Erik du skriver: Har tidligere haft en tråd med ham

Kan du ikke linke til den, så vi kan se hvad der allerede er fundet  ;)
Mvh HP

Erik Rødsgaard Jensen

Hans Peter. Det har ikke været i dette forum. Jeg tog fejl. Det har været tidligere. Sådan er det, når det går for hurtigt. Jeg har gransket mine informationer jeg har givet i denne tråd, og jeg mener ikke at kan komme med yderligere, ud over jeg selvfølgelig har alt hvad jeg skal vide omkring min farfar og hans slægt tilbage i tiden. Det mine spørgsmål udelukkende kører på, er at jeg gerne vil have bygge noget mere viden på omkring min - undskyld udtrykket - "papoldefar".
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Egon Sørensen


Erik Rødsgaard Jensen

Godt set Egon. Tak for hjælpen, det indkredser det jo lidt, når jeg skal finde arkivalier om det.
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen