Hans Andersen, Frederiksborg amt, født 06.11.1845 - hvor er han født?

Startet af Bodil Andersen, 13 Dec 2016 - 19:28

Forrige emne - Næste emne

Bodil Andersen

Kære alle. Jeg søger min oldefar - Hans Andersen, født den 06.11.1845. Jeg har fundet ham ved vielsen i Nørre Herløv, Frederiksborg amt den 09.06.1872 - han bliver gift med pige Ane Kirstine Svendsen, født 09.01.1854.
Når jeg går tilbage i Nørre Herløv kirkebøger (og Lynge, Lillerød, Blovstrød, Allerød) kan jeg ikke finde nogen Hans Andersen, der er født lige dèn dag. (Der er en anden Hans A., der er født i 1844)¨.
Han kan selvfølgelig også være født et helt andet sted end lige i nærområdet - kan nogen hjælpe?
Jeg har fundet ham død, men heller ikke dèr står der noget om fødested.
På forhånd tak
Venlig hilsen Bodil Andersen.

Gitte Johansen

Frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Nørre Herlev, Frerslev By, Et Hus, 2, FT-1880, C7344
Hans Andersen     34     Gift     Husmand, Arbejdsmand          Tjæreby Sogn Frederiksborg Amt 
Ane Kirstine Svendsen     26     Gift     Husmoder          Her i Sognet 
Karen Marie Andersen     7     Ugift     Barn          Her i Sognet 
Ellen Magrete Andersen     5     Ugift     Barn          Her i Sognet 
Niels Peter Andersen     3     Ugift     Barn          Her i Sognet 
Svend Andersen     under et aar     Ugift     Barn          Her i Sognet 

Nederst her

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=157602#157602,26444701
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Frederiksborg, Strø, Tjæreby, Lille Ullerød, et hus, 138, FT-1850, B4335

Navn:    Alder:    Gift?:    Pos. husstand:    Erhverv:    Fødested:
Anders Nielsen     46     Gift          arbejdsmand     Tjæreby 
Karen Andesdatter     41     Gift          hans kone ( Anders Nielsen)     Annisse 
Inger Andersdatter     14     Ugift          derers barn ( Anders nielsen)     Tjæreby 
Niels Andersen     13     Ugift          derers barn ( Anders nielsen)     Tjæreby 
Lars Andersen     10     Ugift          derers barn ( Anders nielsen)     Tjæreby 
Marie Andersdatter     7     Ugift          derers barn ( Anders nielsen)     Tjæreby 
Hans Andersen     5     Ugift          derers barn ( Anders nielsen)     Tjæreby 
Jørgen Andersen     1     Ugift          derers barn ( Anders nielsen)     Tjæreby 
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bodil Andersen

Kære Gitte. Mange tusind tak - jeg forstår simpelthen ikke, hvordan du så hurtigt kan klare alle de spørgsmål, som kommer i DIS - fantastisk.   Jeg prøver ihærdigt at lære ved at læse spørgsmål og svar herinde -men det tager altså tid. :)
Venlig hilsen Bodil