Georg Friderich Krause og Inger Maria Holms vielse, omkring 1809?

Startet af Jane Kirsten Krause-Schmidt, 14 Dec 2016 - 19:41

Forrige emne - Næste emne

Jane Kirsten Krause-Schmidt

Kære Forum
Jeg leder (forgæves) efter min 2 x tipoldefar Georg Friderich Krauses vielse med Inger Maria Holm.
Jeg ved at de 19. oktober 1809 får tvillinger, født i Sandby sogn på Lolland. Der står efter min bedste overbevisning at forældrene er corpulerede i Harpelunde (Sandby sogn). Se optegnelse fra kirkebog her:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=205539#205539,39000787

Jeg kan dog ikke finde dem i omtalte kirkebog. Som jeg læser står der også at han var kirurg ved lollandske jægerkorps - jeg har desuden informationer om at ægteparret har bopæl på Fejø fra 1812-1817 hvor han var konst. distriktskirurg. Her får Inger Marie i aug. 1813 et dødfødt barn.

Georg Friderich har samtidig et ægteskabelig sidespring, og i feb. 1814, får han en søn: Rasmus med en ugift kvinde. Sønnen dør ca. 14 dage gl. inden fremstilling i kirken.

Som jeg er orienteret opholder Krause/Holm sig i Hillested omkring 1821, hvor tvillingerne blir' konfirmeret. Begge tvillinger har jeg alle informationer om!

Den (kære) doktor har endnu et ægteskabelig sidespring i 1825, hvor han får en datter....(hende har jeg alle informationer om)

Jeg efterlyser så vidt muligt alle informationer om ægteparret, som ikke er nævnt her -  ud over ægteskab,
evt. fødsel, konfirmation, død. På forhånd tak....

Mvh.

Jane Krause
Mvh.
Jane K. Krause

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Jane Kirsten Krause-Schmidt

Tak Inger :)
Det var interessant, så kan de jo være viet hvor som helst....

Efterlyser stadigvæk informationer om ægteparret - hvem der måske kan hjælpe!
Hilsen Jane K.
Mvh.
Jane K. Krause