Hvor er Peter von Scholtens far, Casemir/Casimir von Scholten død og begravet?

Startet af Jens Viliam Froulund Villumsen, 11 Dec 2016 - 20:38

Forrige emne - Næste emne

Jens Viliam Froulund Villumsen

På de forskellige registreringer i bøger og på hjemmesider er der bred enighed om, at Casemir/Casimir (von) Scholten er død 13. maj 1810. Men her hører enigheden så til gengæld også op.
Hvor han er død, og hvor han er begravet er mindre konkret, og præsenterer et spektrum af muligheder.
Derfor efterlyser jeg hjælp til at få mere konkrete oplysninger om hvor Casemir/Casimir (von) Scholten, kommandant over St. Thomas og St. Jan, er død og begravet.

Med venlig hilsen
Jens Villumsen
mvh. Jens
jens.villumsen@mail.tele.dk

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jens Viliam Froulund Villumsen

Tusind tak Gitte.

Det passer perfekt med, at de i Peter von Scholtens kapel/mausolæum har en kisteplade for Casimir/Casemir (billede vedhæftet). Selv om de i kirkegårdens protokoller ikke har registreret hans begravelse.
Den første registrede begravelse i kapellet er fra 1813 af Peter von Scholtens førstefødte barn, anført som begravet under gulvet. Og at man skulle have opført kapellet for dette barn, og begravet det under gulvet, er meget usandsynligt.
Men en begravelse af Casemir/Casimir i 1810 som den første i kapellet, stemmer også med, at Peter von Scholten i sit testamente taler om, at gravpladsen i 1860 skal fornys, hvilket stemmer med 50 år fra Casemir/Casimirs begravelse i 1810.

Så alle optegnelser i bøger og på hjemmesider, der taler om, at Casemir/Casimir skulle være død og begravet i Vestindien kan vist hermed manes i jorden.

Tak for din indsats, Gitte.

mvh. Jens

[vedhæfting slettet af admin]
mvh. Jens
jens.villumsen@mail.tele.dk

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jens Viliam Froulund Villumsen

Hej Gitte

Endnu engang tak.
Bevisbyrden for, at han døde i København må da nu siges at være overvældende.  ;D

Ja, og skiftet skal jeg også nok få stavet mig igennem.  ;)

mvh. Jens
mvh. Jens
jens.villumsen@mail.tele.dk