Hvor blev Smed Søren Pedersen af Skovsbo, Svendborg Amt født????

Startet af Birthe Trædholm, 06 Dec 2016 - 18:26

Forrige emne - Næste emne

Birthe Trædholm

Hej
Jeg søger hjælp til at finde ud af min ane Smed Søren Pedersens fødsel, forældre eller søskende, først Smed i Ulbølle, derefter Smed i Skovsbo fra 1738, se herunder:

Rødkilde Fæsteprotokol 1719-1914
Smed Jacob Nielsen   i Ulbølle   H. Der   24/10-1738, 14   Søren Pedersen Smed, her ses Smed Jacob Nielsen overtagelse af Smedjen i Ulbølle.


Hvidkilde Skifteprotokol

Skifte efter Anne Marie Henrichsdatter, Skousbo d. 14 – 10 – 1766, gift med Søren Pedersen Smed i Skousbo.
Børn:
Mads Sørensen boende her på Stedet.
Henrich Sørensen i Sørup Smedie, er død og har efterladt sig en søn Hans Jørgen Henrichsen, 2 år, Stedfader Peder Pedersen er værge.
Johanne Sørensdatter er død efter 2 ægteskaber med Sn. Falck(han er degn) og Lars Pedersen i Skovsbo, der er børnene Birgitte Larsdatter 9 år, Boel Cathrina Gabrielsen 4 år og ...Gabrielsen Falck 1½ år, for disse var tilstede Sn. Gabriel Falck af Ollerup.
Anne Sørensdatter gift med Mads Nielsen i Egense.
Agnete Sørensdatter gift med Anders Nielsen i Raarud, Ravnegården.
...Sørensdatter gift med husmand Søren Jensen i Sørup.(Kaldes både Sophie og Birgitte.)

Søren Smed døde i 1787, 97 år gammel (side 34 på Arkivalie online gammel) Egense, altså født 1690, men hvor???
D. 13. september 1805 døde Søren Smeds enke Maren Jørgensdatter i Skousbo af Wattersot, begravet d. 17. september, 82 år gammel. I folketælling står hun som Andersdatter måske den samme person.
I Ulbølle findes Gl. Søren Pedersen og broderen Peder Pedersen måske slægt???
Jeg håber på hjælp
Vh. Birthe Trædholm 5591