Cecilie marie Andreasen, Ørum, Randers, hvor forsvinder hun hen

Startet af Bodil Andersen, 15 Nov 2016 - 16:42

Forrige emne - Næste emne

Bodil Andersen

Kære alle. Jeg har ledt i lang tid efter en ane: Cecilie Marie Andreasen, født i Nørager sogn 13.06.1879 af Jens Peter Andreasen og Mette Marie Laursen. Hun bor i FT 1890 hos forældrene i Ørum sogn, Randers amt. Hun bliver konfirmeret i Ørum den 01.10.1893 - på dette tidspunkt er hun tyende hos Christian Svane, Ramten Ørum. herefter kan jeg ikke finde hende - hun er ikke begravet i Ørum eller Nørager. Kan I hjælpe? PÅ forhånd tak. :)
VH Bodil

Hans Peter Christiansen

Mon ikke det er hende her ???

Holbæk, Tuse, Jyderup, Jyderup, 1a, 52, FT-1901, D6617

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Peter Jakob Schaumburg   13. Juni 1847   Gift   Husfader   Sognepræst. forhenværende Provst   Hirtsholmene, Hjørring Amt
Magdalene Sofie Schaumburg   22. Juni 1854   Gift   Husmoder      Randers
Helga Schaumburg   20. November 1877   Ugift   Barn      Bårse, Præstø Amt
Astrid Sørema Schaumburg   14. December 1879   Ugift   Barn      Skade Pr. Horsens, Aarhus Amt
Gerda Schaumburg   12. November 1881   Ugift   Barn   ??. Privatlærerinde   Skade Pr. Horsens, Aarhus Amt
Gerda Giertz   4. December 1883   Ugift   Husholdningselev      Klarborg, Aarhus Amt
Cecilie Marie Andreasen   13. Juni 1879   Ugift   Tjenestetyende   Husgjerning   Fjellerup, Randers Amt
Henrikke Lucie Ane Grethe Hedvig Schaumburg   25. Januar 1825   Enke   Slægtning   Pensionist   Århus
Mvh HP

Susanne Riis

Hej Bodil

Jeg er slet ikke sikker på at jeg har fat i den rigtige, men det er måske værd at undersøge nærmere...

Jeg har I Myheritage kun et hit på Cecelie Marie født den 13. juni 1879

I 1916 findes der en Cecilie Marie med den  fødselsdato. Hun er blevet gift  med Jens Chr. Larsen.

Familien bor i Stillinge sogn, Slagelse Herred, Sorø amt
Folketællingsskema 35


I 1925 bor samme familie på Mariendals Alle 2, i Sankt Peders sogn i Slagelse
Her står der at Cecilie Marie er født i Fjellerup sogn i Randers d. 13. juni 1879, men der ikke nogen ved det navn på samme dato i KB for Fjellerup sogn

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=161822#161822,27186078

mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Bodil Andersen

Kære begge to. Hvor er jeg glad for disse oplysninger - jeg tror, at det er hende!! Mange tusind tak.
VH Bodil