Findes der en liste over dansker der efter 1864 flyttede til danmark?

Startet af Svenn Chr. Trønning, 13 Nov 2016 - 14:07

Forrige emne - Næste emne

Svenn Chr. Trønning

Jeg har to familier hvor nogle flyttede til Danmark efter 1864. Nu er mit spørgsmål findes der en liste over personer der flyttede nordpå efter 1864?

På forhånd tak for svaret.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Christian Konstmann Autzen

Jeg har aldrig hørt om en sådan liste - og hvem skulle iøvrigt have ført denne liste ?

Ca. 60.000 sønderjyder skulle være udvandret til primært USA fra 1864 - 1920, hvis jeg ellers har hørt korrekt. Disse navne optræder næppe nogen steder "i samlet flok".

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Svenn Chr. Trønning

Til Christian Konstmann Autzen.

Først tak for forsøg på at hjælpe.
Dernæst tyskerne notered alle der forlod landet og krydsede grænse for at undgå militærtjenesten elle udvandret. Jeg har noteret på en slægtning der rejste til Danmark.

Emigration from Schleswig-Holstein:

Med denne liste kan jeg ikke finde. Desværre så har jeg haft et medbrud og noten om dette er slettet.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Svenn Chr. Trønning

Til Gitte Johansen.

Må jeg endnu en gang sige dig mange tak for din hjælp.
Ja nu kan jeg kende listen. Så tak for den jeg vil prøve at gemme den bedre denne gang.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Cay-Erik Geipel

Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Svenn Chr. Trønning

Til Cay-Erik Geipel.

Også dig vil jeg sige mange tak for hjælpen. Den liste du sendte mig med 5 Wittrock var alle mine og jeg fik mange nye oplysninger.

Med venlig hilsen.

Svenn 
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning