Hvor er Hermann Behnke fra ? og hvor rejser han hen?

Startet af Anne Margrethe Jensen, 07 Nov 2016 - 14:19

Forrige emne - Næste emne

Anne Margrethe Jensen

Hermann Behnke er født ca. 1885-1890. Han bliver forlovet med Anna Marie Larsen f. 11/9 1886 i Kindertofte Sogn. Hun får en datter Anna Alexandra Behnke 15/4 1909 i Odense, Vor Frue. Hermann Behnke afgiver en skriftlig erklæring om at barnet må bære hans efternavn.
Hermann og Anna Marie får taget et forlovelsesbillede hos fotograf Andreas Andresen i Haderslev, hvilket måske skyldes at Hermann er derfra. Billedet er nok fra 1908. Forlovelsen hæves åbenbart.
Anna har været tjenestepige i København forskellige steder fra 1903 - 1907. Hun bliver konfirmeret i Glostrup 30/9 1900. Hun vender flere gange tilbage hertil. Efter 1907 finder vi hende første gang i Odense da hun føder sin datter der. Er Hermann fra Haderslev eller hvad? Hvor rejser han hen bagefter? Hvor har de truffet hinanden?
Jeg er klar over det er på et meget tyndt grundlag jeg forsøger at finde oplysninger om Hermann Behnke, men det er hvad jeg har.
Venlig hilsen
Anne Margrethe Jensen
Anne Margrethe Jensen

Cay-Erik Geipel

Navnet "Hermann Behnke" lyder meget tysk. Hos ancestry fandt jeg mange med navnet født i tiden 1885-1890 i delstaten Mecklemburg og Berlin. Hvis du får flere informationer vil jeg gerne slå op igen.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de