ejendom karise

Startet af Niels Andersen, 01 Nov 2016 - 18:29

Forrige emne - Næste emne

Niels Andersen

En ejendom handlet i Totterup ejerlav i Karise på Stevns i 1970, hvor kan man finde tinglysning ?

mvh Niels Andersen

Else Skovbo Jensen

Du burde have kunnet finde den her
http://ao.salldata.dk/index.php?type=tingbog&n1=Præstø&n2=27 Store Heddinge

men der er tilsyneladende kun Karise by og sogn, ikke Totterup


mvh
Else

Niels Andersen

Tak skal du have, Vordingborg har jeg ikke prøvet endnu.


mvh Niels Andersen.

Gitte Johansen

#3
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Totterupvej 1

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Gitte Johansen

Hej Else

Grunden til, at jeg tror, det er den, jeg har fundet, er at Niels efterlyser manden, der ejer denne ejendom.

Derfor :D
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Else Skovbo Jensen

Hej Gitte

Har Niels oplyst dig om, hvem han søger ?? Han efterlyser en tinglysning i 1970 i Totterup, men jeg kender ikke matrikelnummer eller sælger/købers navne

Jeg håber Niels snart læser vore svar og fortæller, hvor han har fundet det søgte

venlig hilsen
Else

Gitte Johansen

Han søger ham her. Derfor tror jeg, det er denne bygning, men det er selvfølgelig kun et gæt, men et ret godt gæt, synes du ikke?

Og han køber jo ejendommen i 1979. (eller 1971)

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,116518.0.html
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Dette er hans forældre

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Else Skovbo Jensen

Hej Gitte
Du har ret. På kortet står også matr. 2 a, som er hovedmatriklen iflg. ois.dk på Totterupvej 1
Men jeg var ikke opmærksom på den efterlysning - som du har fundet og derfor kædet de to sammen.
Du besvarer også LANGT flere end jeg gør. Sikken flid !

mvh
Else

Niels Andersen

Mange tak til jer begge, måske er lidt for uerfaren endnu til at gå igang med det projekt, men det er usigeligt spændende. Jeg fandt Gunnar og Totterupgård og flere af hans tidligere slægtninge, det er jo en slægtsgård Gunnar og hans familie har haft i 9 gennerationer i.flg. Dansk Slægtsforskningsarkiv og nu vil jeg finde dem alle sammen der har ejet gården og skrive deres historie., jeg ved der er en til efter 1927 men så er det jo også slut med at finde dem den vej.


mvh  Niels Andersen


Else Skovbo Jensen

Hej Niels
Når du skriver"Dansk slægtsforskningsarkiv" mener du så  " slægtgaardsarkivet"?
Dette arkiv ligger på Gl. Estrup  og jeg er en af de to frivillige, der er på arkivet hver onsdag i åbningstiden.
Jeg har tjekket vores database og jeg ser, at vi har Totterupgaard, matr. 2 a . Der har været en artikel i foreningens blad i 1988 og desuden har vi noget om Totterup by.
På onsdag kigger jeg efter, hvad det er vi har, så hører du nærmere.

http://www.slaegtsgaardsforeningen.dk/database/edit.asp?Gaardnr=00533

Hvis du i dit første indlæg havde skrevet, at det drejede sig om en slægtsgård, ville jeg straks have undersøgt arkivets database.!

mvh
Else


Niels Andersen

Hej Else hvor sjovt, jeg har lige idag prøvet at undersøge om der er en læsesal på stedet, er der det ? så ville jeg besøge den, jeg har familie i området jeg aligevel skal besøge, der er motorvej hele vejen derop så det er ikke det store problem. Den artikkel der er omtalt i din database (277) har jeg forsiden af men jeg ved der en side til som jeg ikke har, så det ville være fint om du kunne skaffe den.

mange hilsner Niels Andersen.

Inge Nissen

Hej Niels

Jeg er den anden frivillige på slægtsgårdsarkivet, vi har til huse på 2. sal i en af landbrugsmuseets bygninger på Gl. Estrup - vi holder åbent hver onsdag 11-15, og har plads til at besøgende kan se i de arkivaler vi har. Du skal være velkommen.

Venlig hilsen Inge

Niels Andersen

Hej Inge, rart også at høre fra dig, men sig mig er proceduren hos jer den samme som på Rigsarkivet m.h.t. papir og PC, medbringe sygesikringskort til at logge ind med ? Jeg elsker at komme på arkiv i stedet for at sidde derhjemme bag en skærm og kukkelure.

mvh Niels Andersen

Else Skovbo Jensen

Nej ingen restriktioner. Du må medbringe kuglepen, papir og hvad du ellers ønsker. Du kan få en papirkopi af det du finder ( 2 kr. pr. side), men du må også gerne selv affotografere .
Men vi skriver til dig i morgen og fortæller, hvad vi har om Tobberup, evt. kan noget af det scannes og sendes til dig i en mail.

mvh
Else

Thestrup-Bjørn

Hej Niels!

Må lige gøre opmærksom en misforståelse.

Du skriver bl.a. "Karise på Stevns" - men der har Karise altså ALDRIG ligget.


Karise sogn er i Faxe Herred (ikke i Stevns herred).
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Niels Andersen

jeg ved ikke hvem der har misforstået hvad men lige at se lige omkring Faxe.