Apostel sogn/Matthæus sogn, dåb 1903

Startet af Lene Søgaard Pedersen, 31 Okt 2016 - 00:29

Forrige emne - Næste emne

Lene Søgaard Pedersen

Håber der er en som har tid til at hjælpe mig, jeg har denne vielse, hvor der står at Kristen Olivarius Martinius Nielsen er født 28-6 1903 i Apostel kirke sogn, Kbh. men jeg kan ikke finde ham der.

VIELSE d. 4-11 1928 i Sct. Lucas kirke på Frederiksberg opsl. 208
Ungkarl chauffør Kristen Olivarius Martinius Nielsen, Tøndergade 3a, født 28-6 1903 i Kbh. Apostel kirkesogn. Søn af arbejdsmand Niels Christian Nielsen og hustru Karen Oline Olsen. 25 år.
Ugift kontorassistent Magda Elvira Hansen Adilsvej 14, født 9-8 1906 i Frederiksberg Sct. Lucas kirkesogn. Datter af maskinsnedker Lauridts Peter Hansen og hustru Anna Vilhelmine Andersen. 22 år
Forlovere er fædrene.

Jeg bruger Salldata og har kigget i Apostel sogn, Kbh. amt, hvor den første kirkebog starter i 1901.
I oversigten aller nederst er et register, der kan jeg se at Apostel sogn først er oprettet i 1905 som en del af  Sct. Matthæus sogn, jeg har også søgt i denne kirkebog, men der er han heller ikke.

Venlig hilsen Lene

Bente Wanning

Her er Kristen

I dato rækken 28/6 er der en lille bemærkning om at se side 189 nederst og det er dette her:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=148091#148091,24458931
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Lene Søgaard Pedersen

Hej Bente
Tusind tak for hjælpen, jeg havde ikke tænkt på at søge under Fødte kvinder  :)
Også mange tak for alle adresserne, det hjælper mig godt på vej, jeg har ikke forsket så meget i København før og har lidt svært ved at finde rundt i gaderne og sognene der inde.
Venlig hilsen Lene

Bente Wanning

Dette link skal du bare udfylde med gadenavn, så får du oplyst mulige sogn for gaden i lidt forskellige årstal. Jeg har haft stor glæde af dette ligesom mange andre forskere.

http://www.fogsgaard.org/politi/indtastgade.html

Han er nævnt under føde mænd den rigtige dato, men af mangel på plads på siden skriver præsten så henvisning til hvor det er indført i kirkebogen. (pagina/sidenummer). Dette er ikke usædvanligt i store sogne.

Politiets Registerblade er uundværlige, de dækker perioden 1890 til 1923 som datidens folkeregister kun for København.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Lene Søgaard Pedersen

Mange tak, det er en stor hjælp.
Hilsen Lene