Hvad blev der af Karen Rigmor Witta Pedersen født Abrahamsen og hendes søn John

Startet af sanne rasmussen, 25 Okt 2016 - 18:18

Forrige emne - Næste emne

sanne rasmussen

Jeg leder efter Karen Rigmor Witta Abrahamsen gift Pedersen og hendes søn John Pedersen

Karen Rigmor er født 21-4-1901 i Nordby på Fanø som datter af blikkenslager Søren Abrahamsen og hustru Maren Kirstine Madsen

Den 19-6-1921 vies i Zions sogn, Esbjerg ved kongeligt vielsessbrev af 1-6-1921 slagtersvend Niels Kristian Pedersen , Boldesagergade 2  i Esbjerg til syerske Karen Rigmor Witta Abrahamsen født  1901 i Norby på Fanø, Boldesagergade 2 ,datter af afdøde blikkenslager Søren Abrahamsen og hustru Maren Kirstine Madsen også boende i Boldesagergade 2.

Karen Rigmors forældre har i 1894 været udrejst til USA, hvor hendes 2 ældre brødre er født i henholdsvis NewYork og Chicago. Hele familien vender til bage til Fanø igen.  Hendes far Søren dør i 1905 og hendes mor flytter til Esbjerg i 1910

Den 7-11-1921 fødes John Pedersen i Vor Frelsers sogn af slagtersvend Niels Kristian Pedersen og Karen Rigmor Vita f Abrahamsen, Boldesagergade 2.

I 1924 og 1925 bor parret med sønnen John i  Kongensgade 58 på 2 sal i Esbjerg. De betaler  360 kroner i årlig husleje.Der er ikke kommet flere børn. Niels Kristian er slagtersvend på Statens Exportslagteri i Esbjerg

På et tidspunkt mellem 1925 og 1940 bliver Karen Rigmor og Niels Kristian separeret. Niels Kristians liv herefter er jeg bekendt med ogr sønnen John  optræder ikke hos ham eller hans nærmeste familie ifølge kilderne, så hvad blev der af Karen Rigmor og hendes søn John?
Niels Kristian talte omkring 1940 om at tage til USA- kan de være rejst der over?

Jeg kan ikke finde John konfirmeret i Esbjerg eller på Fanø

jeg har gennemtrevlet det digitale byhistoriske arkiv i Esbjerg uden held

Mvh
Sanne Rasmussen




Britta Hansen

#1
Hej Sanne

FT1930 bor Karen Eskildsgade 66,3, København (kilde MyHeritage) Hun står som separeret.
John bor Snaregade 1, Randers hos familie som midlertidig plejebarn

Niels Kristian er født 15.10.1896 (det er nemmere at finde ham med en fødselsdato) FT1925
Ved vielsen er han født 15.9.1895
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=161536#161536,27141018

Niels Kristian er ikke sådan lige at spotte i FT1930
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Mette R Francke

Hei

John Pedersen
Kjønn:   Mann
Født:   7 nov 1921 Esbjerg
Bosted:   5 nov 1930
 Snaregade 1, Randers, Denmark
Alder:   8
Ektskapsstatus:   Enslig

Mette
Mette R Francke

sanne rasmussen

Hej Britta og Mette

Tak for jeres svar- Så kom jeg lidt videre

John bor hos sin farbror Aage Martin Pedersen og hustru Nancy i 1930 men ikke ved folketællingen i 1940, hvor parret bor Vesterport 2 i Randers. Jeg kan heller ikke finde ham konfirmeret i Randers

Flere forslag er velkomne


Mvh
Sanne Rasmussen