Karen Pedersdatter eller Pedersen 1749 Hørdum - M eller K og Villerslev?

Startet af Bernhard Christensen, 11 Okt 2016 - 01:50

Forrige emne - Næste emne

Bernhard Christensen

hej

Jeg leder efter Karen "Pedersdatter" født "1749" i Hørdum og har travlet i Hørdum og Skyum KB længe uden held.

Et sidste halmstrå er optegnelsen i 1750 øverst til venstre på opslag 110

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=165024#165024,27719780

halmstrå fordi hun muligvis hedder jensdatter og ikke pedersdatter men hedder barnet i opslaget Maren eller Karen?

Et andet halmstrå er at hun er født i Villerslev - men hvor er optegnelserne i Villerslev Sogn for 1749?

Karen er for en evt udvidet identifikation senere i livet gift med Niels Bollesen 1766-1831 og Christen Pedersen  1718-1795 - alt iflg kilde i Vester Hørdum - Jeg har dog heller ikke kunnet slå Karen Pedersen Bollesen op som død i Hørdum......


mvh
Bernhard







Mike Lyng

Det barn hedder Maren Michelsdatter.


På opslag 107 sidste dåb i året 1745 døbes der en Karen Pedersdatter. Forældrene er Peder Jensen og Anna Lauridtzdatter i Ø??

Kirkebøgerne for Villerslev Sogn starter 1757.




mvh

mike
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)


Bernhard Christensen

Hej

Hvis Mike er på tråden

jeg tror du  gav det rette spor - kan du acceptere at det ikke er Peder Jensen, men Peder Jeppesen

mvh
Bernhard

Mike Lyng

Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)