David Duncan

Startet af Thea Duncan, 01 Okt 2016 - 11:32

Forrige emne - Næste emne

Thea Duncan

Hej alle.  :)

Jeg leder efter denne forfader:

David Duncan, født 1625 ca. eftersigende i Skotland, død 1692 ca. i Danmark.

Han får børnene:

Jacob Duncan (muligvis).

Og

David Duncan (Den Yngre): Født den 29/03/1686, Hobro, Nordjylland, Denmark. Død den 09/05/1751, Børkob, Gaverslund Sogn.

- Dennes kone: Margrete Christina Oldenburg (Enke Frue Majorinde): Født 25/08/1698, Døbt: 31/08/1698, Nyborg Kirke, Fyn, Danmark.

- David Duncan DY og Margrete får sønnen Claus Jakob Duncan, født: 24/11/1723, København, Danmark.


David Duncan fra Skotland skulle ifl. familie fortællingerne være kommet til Danmark med sin bror James Duncan, efter Revolutionen i England. Ifl. dokumentet skulle de være kommet il Hamburg og senere indgået i den danske konges tjeneste, David som Kaptajn eller Major, hvilket også understreges ved at hans hustru senere bliver Frue Majorinde.

Jeg vil meget gerne have noget at vide om David fra Skotland, men kan ikke finde det tabte led. Håber nogen kan hjælpe med oplysninger om ham, enten fra udlandet eller fra dansk tid! :)
Med venlig hilsen
Thea Duncan
Email: vindpust92@hotmail.com

Jette Nielsen

Hej

Måske kan dette bruges til noget - som jeg læser det, står der han er skotte:

Vielse:
Name     Peitter Duncan   
Spouse's Name    Maren Olufsdr     
Event Date     07 Jan 1649   
Event Place     Sankt Peder, Naestved, Praesto, Denmark 

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=153870&side=167
------
En datter Margrethe døbt (til ve.):

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=153870&side=40

Mvh.
Jette Nielsen

Morten Nielsen

Hej Thea,

Hirsch har næsten 4 sider om Duncan; har du dem?

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Thea Duncan

Hej til jer begge, mange tak fordi i kiggede forbi. :)

Jette, jeg har ikke hørt om Pietter Duncan før. Måske er det er nyt familie medlem som du har opdaget! Især hvis den siger han er skotte.

Morten, jeg kender ikke Hirsch. Er det en bog som der er skrevet?
Med venlig hilsen
Thea Duncan
Email: vindpust92@hotmail.com

Morten Nielsen

Hirsch er et håndskrevet manuskript over danske og norske officerer; findes på RA og er udgivet af en norsk slægtsforskerforening på DVD. Jeg kan sende dig pr. mail de pgl. sider, hvis du er interesseret.

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Thea Duncan

Det  må du meget gerne Morten, mange tak!  :D Jeg vidste slet ikke at det manuskrift eksisterede. Min email er vindpust92@hotmail.com
Med venlig hilsen
Thea Duncan
Email: vindpust92@hotmail.com