Ole Rasmussens børn, Alslev sogn, Præstø.

Startet af Rolf Georgi-Jensen, 30 Sep 2016 - 17:43

Forrige emne - Næste emne

Rolf Georgi-Jensen

Hej.
Jeg prøver at finde Ole Rasmussens børn men det er ikke så nemt.   :-\ :'(

1. Hans Olsen, f 30/4-1829 i Alslev. Han opholder sig i Køge i 1860 som ugift karl. Han skulle være gift kludehandler i1870 og opholder sig i Magleby sogn, Stevns herred. Ved ikke hvem han var gift med og hvad der sker med ham.  :-\
2. Inger Marie Olsen, f 5/7-1831 i Alslev. Hun blev gift med Johan Henrik Frederik Petersen og de fik mindst 5 børn hvor de 4 første er født i Faxe sogn. De rejste i 1868 til Minnesota hvor de bor i 1870 og 1875. Derefter ved jeg ikke mere.  ???
3. Ane Kirstine Olsen, f 7/10-1833 i Alslev. Hende har jeg styr på. Hun blev gift med Andreas Ole Myhre og de boede i Faxe sogn hvor de døde.  :D
4. Karen Sofie Olsen, f 8/1-1836 i Alslev. Hun bor hjemme i 1850. Hun opholder sig evt i Faxe sogn i 1860 som ugift tjenestepige. Derefter  ???
5. Maren Olsen, f 26/3-1838 i Alslev.  Hun bor hjemme i 1852 i forbindelse med sin konfirmation men derefter kan jeg ikke finde hende.  >:(
6. Anders Olsen, f 30/3-1840 i Alslev. Ham har jeg styr på. Han døde i 1868 som ugift fattiglem i Faxe sogn.  :D
7. Sidse Katrine Olsen, f 19/10-1843 i Alslev. Hende har jeg også styr på. Hun blev gift og fik en søn som der er styr på. Sidse døde 1907 i Køge.  ;)
8. Margrethe Olsen, f 28/12-1845 i Alslev. Hun blev passet af sin mormor da moren døde. Margrethe bor hos sin mormor i 1860 i forbindelse med sin konfirmation. Derefter  :-\
9. Rasmus Olsen, f 29/3-1849 i Alslev. Ham har jeg styr på. Han døde i 1883 i Faxe sogn. Han blev gift med de fik ingen børn.
10. Lars Rasmussen Olsen
, f 8/12-1850 i Alslev.
Ham kan ikke finde noget om.  >:(

Der er ingen af børnene som dør i Alslev sogn.
Jeg ved ikke om der er nogle af de andre søskende der fulgte efter deres søster Inger Marie til USA men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogle af dem i udvandringsprotokollerne.  ;D

Hilsen Rolf


Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Inger Toudal

#2

Kunne være Lars f. 1850:

Præstø, Fakse, Karise, Carise, 25 en Gaard, 107, FT-1860, D5944
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Ole Olsen    51    Gift    Gaardmand. Huusfader       Her i Sognet [Karise]
Kirsten Jensen    46    Gift    hans Kone       Her i Sognet [Karise]
Jens Hansen    23    Ugift    Deres Barn       Her i Sognet [Karise]
Ane Olsen    21    Ugift    Deres Barn       Her i Sognet [Karise]
Karen Olsen    18    Ugift    Deres Barn       Her i Sognet [Karise]
Lars Olsen    10    Ugift    Pleiesøn       Alsløv Sogn
Ellen Kirstine Pedersen    15    Ugift    Tjenestefolk       Her i Sognet [Karise]
Frederik Frederiksen    20    Ugift    Gaardmand. Huusfader       Dalby Sogn

Hans f. 1829:

Alle oplysninger vedr. den valgte person
Kilde:    FT-1870   Kildehenvisning:   315   
Matr.nr./adresse:   1.   
Husstands-/familienr:   et hus   
Navn:   Hans Olsen      Køn:   M   
Alder:   40      Civilstand:   Gift   

Trossamfund:   Lutheraner      Fødested:   Alslev sogn, Præstø amt   
Stilling i husstanden:   husfader      Erhverv:   Kludesamler   
Sogn:    Magleby Stevns   Herred:    Stevns
Amt:    Præstø   Stednavn:    Magleby
Indtastningsnr:    B5325   Løbenr.:    243

FT-1870: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=53583#53583,11843506

Her er kone og barn:

Præstø, Stevns, Magleby Stevns, Magleby, , et hus, FT-1870, B5325
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Ane Kirstine Thomsen    56    Gift    husmoder    hans kone    Holtug sogn, Præstø amt, Stevns herred
Jens Peder Hansen    11    Ugift    deres barn       Holtug sogn, Præstø amt, Stevns herred

Har du for resten set, at der er kommet svar i din brødrene Olsen efterlysning:
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,114379.0.html

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Bente Wanning

#3
indhold slettet
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Rolf Georgi-Jensen

Hej Inger.

Nej Jeg havde ikke set der var kommet svar vedr brødrene Olsen. :D

Har heller ikke været hjemme i nogle dage så  :P

Men tusind tak for oplysningerne.

Hilsen
Rolf

Rolf Georgi-Jensen

Hej.

Jeg fandt Hans Olsen i Magleby sogn, Stevns i 1880 sammen med sin kone. " selv om de har gjort ham 10 år ældre "  ;)

Hilsen
Rolf