mine 5xtipoldeforældre Niels Svendsøn og Ellen Sophia Andersdatter i Hvejsel sog

Startet af Kjeld Allan Larsen, 18 Sep 2016 - 23:51

Forrige emne - Næste emne

Kjeld Allan Larsen

jeg er fået i stå med henblik på at komme videre med oplysninger om mine 5 x tipoldeforældre Niels Svendsøn og Ellen Sophia Andersdatter, som blev viet i Hvejsel sogn, Vejle amt i 1734 og siden hen fik mindst de fire børn, som er oplistet nedenfor
men jeg mangler adskillige oplysninger, såsom deres egen dåb, deres begravelse og eventuelle flere børn
afstanden mellem de fire børn er ret stor, og det virker  ikke helt sandsynligt, at det er den samme kvinde, som har født alle fire
men hvordan kan jeg komme videre?
mvh
Kjeld


5 x tipoldeforældre – Maren Nielsdatters forældre: Niels Svendsen (208) og Ellen Sophia Andersdatter (209)

5 x tipoldeforældre Niels Svendsens og Ellen Sophia Andersdatters vielse
Kirkebog Hvejsel sogn 1724-1754
Opslag 35, Copulerede og Fødde 1734
Dom Misericord: Ani (dvs. den 9. maj), blefve Niels Svendsen af Ildved og Ellen Sophia Andersdaatter herved Kirchen copulerede

I kirkebogen for Hvejsel sogn ses kun fire børns dåb
Datteren, 4 x tipoldemor, Maren Nielsdatters dåb
Den 29. maj 1740
   
Sønnen Svend Nielsens dåb
Kirkebog Hvejsel sogn 1724-1754
Opslag 91, Ao 1746
Dom 2 Epiph. (dvs. den 16. januar) var Niels Svendsøns Barn af Ildvad i Kirche ved Daaben, baaren af Michel Andersøns Kone Maren SvendsDaatter Blef døbt og i Daaben kaldet Svend
Fadderne: Jens Pedersøn Skrædder, Anders Thomasøn, Michel Andersøn, Berthel Christensøns Kone Johanne, Kirsten ChristensDaatter, Alle af Ildved

Sønnen Svend Nielsens begravelse
Kirkebog Langskov sogn 1746-1814
Opslag 39, Ao 1808
D 19de Oct begravet gl Svend Nielsen fra Hvolgaard /:død af Blodgang:/

Datteren Karen Nielsdatters dåb
Kirkebog Hvejsel sogn 1724-1754
Opslag 112, Fødde, Forlovede og Copulerede Ao 1749
Dom 2 Epiph, dvs. den 19. januar, var Niels Svendsøns Barn af Ildved i Kirche ved Daaben baaren af hans Søster: Maren Svendsdaatter ibidem, blef døbt og i Daaben kaldet Karen
Fadderne: AndersThomasøn, Terkel  Hansøn, Christen Michelsøn, Anders Smids Kone: Karen Christensdaatter, Jens Hansøns Kone Anne Tyboes, alle af ldved

Datteren Johanne Nielsdatters dåb
Kirkebog Hvejsel sogn 1755-1764
Opslag 26, 1958
Samme Dag (Første Søndag i Advent, dvs. den 3. december) var og af Ildved Niels Svendsens Datter i Kirke blev døbt og i Daaben kaldet Johanne
Faderne vare Christen Michelsen, Peder Jensen, Christen Jensen, Christen Vestergrds Kone, Jens Nielsen, alle af Ildved
Barnet blev baaren af Niels Svendsens Datter