Christen Lauridsen - Christian Lauritzen

Startet af Brenda Annette Christiansen, 11 Sep 2016 - 12:52

Forrige emne - Næste emne

Brenda Annette Christiansen

Søger Christen(Christian) Lauridsen (Lauritzen) død

Har følgende oplysninger
Christen L. bliver født  24-7-1852, Holmgaard ,Ydby,Thisted Amt  
gift 1.- 14. marts 1876 - Anne Christine Nielsen i Løjt,Rise, Åbenrå amt
Parret får 3 børn
Anne Christine Nielsen død:  7. maj 1882 i Aarup, Ensted, Åbenrå amt

Christen gift 2:  16-11-1883 med Anna Catharina Dorothea Misfeld, Stübbek ,Ensted, Åbenrå amt  
Parret får 7 børn hvoraf 3 dør i barneårene
Anna Catharina Dorothea Misfeld død: 28-9-1922, 66år, Rufas, Ullerup, Sønderborg amt. Her er Christen L. nævnt som Christian Lauritzen

Herefter er det ikke lykkedes at finde ham. Forsøgt lede efter børn - de er også svære at finde
Ved en folketælling 1921 bor parret Bøgeskov, Ullerup. Deres barnebarn Wilhelm Reihs (Min morfar) bor hos dem.                                                                                                                                                             Ifølge min morfar døde hans morfar kort efter sin kones død. Dog har jeg fundet Christian Lauritzen som værge ved min morfars bryllup 1927- her er han nævnt boende i Haderslev.
Søgt her uden resultat, men måske er der nogen på dette forum, der kender til herren?                                                              

Mette R Francke

Hei

Jeg har søkt etter han i ft 1925 og 1930 på myheritage , men ikke funnet han.

Hvis du ønsker det så kan jeg søke etter de andre barna.(oppgi navn og fødselsdato)

Har du en link til din morfars vielse ?

Mvh
Mette
Mette R Francke

Lilian Bøgh Edemann-Nielsen

Hej Brenda.

Du skal lige huske på at Sønderjylland i den givne perioden var tysk, og at alle arkiver måske ikke er frigivet eller indtastet endnu.

Men prøv evt. at google din morfars navn, det kan være at der kommer oplysninger frem du kan bruge.

God jagt.

Hilsen Lilian

Brenda Annette Christiansen

Mange tak, meget fornemt :)

er opmærksom på området var tysk

skriver de levende børn
Børn 1. ægteskab
Børn:
Eline Cathrine Lauritzen født: 9-4-1876, Kirkeby, Løjt, Åbenrå amt

Asmus Lauritzen født: 22-7-1879, Kirkeby, Løjt, Åbenrå amt

Anna Catharina Lauridsen født: 9- 3-1882 Aarup Kaadnerhuus, Ensted, Åbenrå amt

Børn 2. ægteskab
Anna Christina Lauridsen f. 12-12-1883, Torpmark, Ensted, Åbenrå amt
Gift med Carl August Reihs 28. oktober 1906, Varnæs sogn
Carl August Reihs død:den 5-6 1907, Varnæs
Parret får et barn Wilhelm Reihs 3-10-1906 , der afleveres hos Christen Lauridsen efter faderens død. Ved folketællingen kan jeg se han kommer fra Skovbølgård 1909. Herefter er moderen Anna Christina borte                                

Christian Lauritzsen   F: 15-7-1885, Torpmark, Ensted, Åbenrå amt, Åbenrå amt  

Anna Dorothea Lauritzen født: 13-2- 1891 Aarup, Kådnerhus, Ensted, Åbenrå amt

Else Lauridsen født: 1-10-1894, Aarup, Kådnerhus, Ensted,Åbenrå amt

Vedrørende min morfars bryllup 1927 hvor en Christian Lauritzsen, Haderslev er værge - har jeg set det i hovedregisteret på rigsarkivet. Der står ikke mere om Christian Lauritzen.

Sætter link på til følgende, måske kan det hjælpe
folketællingen 1921:Sønderborg amt, Nybøl, Ullerup, 1921 - opslag: 162
http://ao.sa.dk/ao/data.ashx?bid=13857497                                                                                                  

Anna Catharina Dorothea Misfeld død: 28-9-1922, Rufas, Ullerup
KB: Sønderborg amt, Nybøl, Ullerup, 1894-1933 FKVD (KM) - opslag: 209, nr. 9
http://ao.sa.dk/ao/data.ashx?bid=38460638

Synes ikke linkene virker, men ser på det

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

Brenda Annette Christiansen

Tilføjer min Morfar Wilhelm Reihs kender jeg en del til. Han har selv fortalt om sin morfar og mormor Christen og Anna - hvor han voksede op. Efter deres død, måtte han klare sig. Omkring moderen Anna Christina fortalte han hun rejste til København. Dette har jeg prøvet se på, men ikke fundet hende. En anden slægtning mener hun befandt sig omkring grænsen til Tyskland. Men hun kan jo have giftet sig igen.

Inger Toudal


Hej Brenda

Linkene virker fint.

Biregistrene er kommet på AO: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/geo/geo-collection/3

Måske kan du finde din morfas vielse dér og linke til den?

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Brenda Annette Christiansen


Hej igen
har set den og den giver ikke så mange oplysninger.  Har også set hovedregisteret på rigsarkivet og det var der jeg så en Christian Lauritzen, Haderslev som værge.

Viet: borgerligt af Sognefogeden 2-12-1927, Felsted
Åbenrå amt, Sognefogeden i Felsted Sogn, Ægteskabsbog, 1924-1954 - opslag: 8
http://ao.sa.dk/ao/data.ashx?bid=5079860

Men hvor har jeg dog søgt Christian Lauritzens død