Hjælp til at finde foto

Startet af Birte Maaløe, 10 Sep 2016 - 19:09

Forrige emne - Næste emne

Birte Maaløe

Kan nogen give et godt fif til at finde et foto af
Anna Marie Sørensen født den 1.april 1926 Kapernaun Sogn hun dør den 25. december 1949 kun 23 år gammel, hun efterlader sig 3 børn - 2 drenge og en pige.

Dødsårsagen er ukendt - hun er skilt fra lagerarbejder Erik Sørensen, som hun muligvis har de to drenge med - den yngste pige har en anden far.

Alle gode råd er velkomne

God aften Birte

John Thomsen

Har du tænkt på, at hun måske kan være fotograferet i forbindelse med sin konfirmation? Nogle kirker/sogne har jo brugt dette, men desuden er der mulighed for skolebilleder?

Hvad med børnenes dåbe, har du undersøgt dem - du skriver "muligvis". Er hun både født Sørensen og gift Sørensen?

Venligst
John

Birte Maaløe

Hej John
God ide - hun er født Jørgensen
Jeg ved ikke helt hvordan jeg finder konfirmationsbilleder ??

MVH Birte

Heidi Ilsoee

www.arkiv.dk er der en masse gamle billeder.

John Thomsen

Hej Birte

Når du har hendes fødsel, må du vel også have en adresse?

Umiddelbart ville jeg gætte på, da hun er døbt i Kapernaumskirken på Frederikssundsvej, at hun også må have gået i Frederikssundsvejen Skole...

Jeg var selv så heldig, da jeg søgte en dreng fra Amager for nogle år siden, at en lærer på hans skole havde taget en masse klassebilleder, og en eller anden siden havde lagt disse billeder ud på nettet. Med de afbildede ungers navne oplyst....  ;-)

Konfirmation. Først skal du have fundet ud af, hvornår det var, og siden kan du så efterlyse, om nogen skulle have billeder fra dengang. Prøv at se, om nogle af de samtidige har specielle navne.

Venligst
John

Birte Maaløe

Hej John
Tak for hjælpen og de gode input - jeg fortsætter jagten
MVh Birte

Bent Bornstein

I Facebook er der mange grupper fra skoletiden. Også langt tilbage. Du kan evt. søge der. Under den skole hun gik i. Ofte har nogle fotos og mange har lagt dem op.
vh
BB