Hvor blev Mathias Christian Falkenberg af, efter forældrene Hans Mathiesen Falke

Startet af Birgitte Christoffersen, 27 Mar 2011 - 15:33

Forrige emne - Næste emne

Birgitte Christoffersen

Kære DIS-forum læsere

Hvem kan hjælpe mig med at finde Mathias Christian Falkenberg, som er en halvbror til min oldefar?

Hans forældre:
Hans Mathiesen Falkenberg, født 29/12 1827 Vojens-Jegerup Sogn, Gram Herred, Haderslev Amt. Konfirmeret 31/3 1844, Mougstrup kirke, arbejdsmand, død 26/4 1864 Gammel Haderslev sogn, Haderslev Herred, Haderslev Amt.

Gift 29/11 1857 Moltrup kirke og sogn, Kirstine Jacobine Pjargisen (Bargisen), født 14/9 1818 Rougstrup Moltrup sogn, Haderslev Herred, Haderslev Amt. Konfirmeret 31/3 1833, Moltrup kirke og sogn, død som almisselem 10/10 1869 Gammel Haderslev sogn, Haderslev Herred, Haderslev Amt. (Min tipoldemor), som fik en uægte søn i 1851 (min oldefar)

Kirstine Jacobine og Hans Mathiesen Falkenberg, fik 1 barn.

Mathias Christian Falkenberg, født 8/8 1863, Gammel Haderslev sogn, Haderslev Herred, Haderslev Amt, døbt 23/8 1863 Gammel Haderslev sogn, Haderslev Herred, Haderslev Amt. 

Jeg vil meget gerne videre herfra, men jeg ved desværre ikke, hvor Mathias kom hen efter Kristine Jacobine's død i 1869. Om det er slægtninge der har taget sig af Mathias, han er blevet adopteret, sat i pleje eller kommet på børnehjem?

Har kikket i flere kirkebogs sogne uden resultat.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig videre, på forhånd tak.

Venlig hilsen
Birgitte Christoffersen.

Heidi Ilsoee

Slettet

Mia Gerdrup

Hej Birgitte,

Det virker som en hård nød at knække.
Jeg har prøvet at søge efter ham i de eksisterende Folketællinger på DDA, men uden held. Der er jo fortsat mange FT'er der ikke er transcriperede, - har du ledt i Folketællingerne på AO? Hjemsogn og omliggende sogne?

Har du kendskab til hvor hans søskende kom hen?
Kan det give et spor efter Mathias?
Eller hvad med et skifte? Deraf burde vel fremgå, hvem der evt. er Mathias værge?

Ved du hvor evt. søskende til Mathias forældre befinder sig? - Så kunne du måske lede der?

Fortsat held og lykke
Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø

Birgitte Christoffersen

Hej Mia.

Mange tak for dit svar. Jeg har kikket på AO i sognene omkring, uden resultat. Ang. Mathias søskende, og søskende til forældrene, står der heller ikke noget om ham. Jeg vil nu prøve om jeg kan finde hans værge, i et skifte? 

MVh. Birgitte.