Anna Jakobine Søgaard skæbne

Startet af Peter Nielsen, 07 Sep 2016 - 15:51

Forrige emne - Næste emne

Peter Nielsen

Jeg har igennem længere tid haft fokus på Anna Jakobine Søgaard i vores slægt, f. 3. dec 1874, Vor Frelser sogn, og har fundet en del!

Jeg har spor af hende til 1930, og den sidste info jeg har fundet er via folketællingen for Dronningensgade! Hun er her 56 år! Men, så "forsvinder" hun.

Han prøvet flere gange via kirkebogen for Vor Frelser at se om jeg kunne finde ud af hvornår hun død! Desværre ude held.

Ved bla hun har været gift 2 gange!

1. Den første mand hed August Ehrenfrid Møller, døde 13. aug. 1906. Adresse ved død: Sofiegade 28 - 30, 1 sal. De fik 5 børn sammen fra 1884 - 1906. August & Anna blev gift 16. juli 1899, Vor Frelser sogn, København.

2. Den anden mand er "ukendt"! Men, har fundet 3 børn som er født imellem 1909 til 1914! Hun har her valgt også at bruge sin efternavnet "Søgaard" til dem (tvillingerne). De hed:

- Albert Paul Søgaard, f. 30. jan. 1909, Christian Sogn, København (Dronningensgade 37, 3 sal, )
- Harry Marino Søgaard Møller, f. 4. april 1914
- Karlo Anker Søgaard Møller, f. 4. april 1914

Så kort version ... hvor bør man lede efter år 1930 for at finde ud af hendes skæbnen?

På forhånd tak

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Peter Nielsen

Ah godt set, tak Gitte.

Ikke fordi det betyder noget lige her, men lidt sjovt de først bliver døbt den 13 april 1928! Det var vel ikke "normalt" at der gik så lang tid, vel?

Gitte Johansen

#3
Nok lige før de bliver konfirmeret, eller "kun" en voksendåb.

Konfirmerede

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=148788#148788,24593052
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Peter Nielsen

#5
Jeg ser lige noget ... hun levet i 1930 på Dronningensgade, København! Jeg var 100% sikker på det hørte under Vor Frelser, så det er primær de kirkebøger jeg har ledt efter hendes død!

Men da drenge bliver konfirmeret, kan jeg se de også lever på Dronningensgade 37B, men her høre det under Garnisons Sogn!!! Er jeg helt gal på den? Så måske skulle jeg går Garnisons Song kirkebogen igennem.


Citat fra: Gitte Johansen [67] Dato 07 Sep 2016 - 16:19
Nok lige før de bliver konfirmeret, eller "kun" en voksendåb.

Konfirmerede

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=148788#148788,24593052

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Peter Nielsen

Ahh er ved at være træt.. ja, Christian ;D Skal måske tage en lille pause og en kop kaffe... der ligger notaer overalt, og en masse info går igennem hovedet.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Peter Nielsen

1000 tak Gitte, det var en stor hjælp. Og igen, også et stort tak til i andre. Har kastet mig over Christians Sogn kirkebøger nu.

Men lige en hurtig ting Gitte! Jeg viste ikke man bare "sådan" kunne finde barnefaderen sådan, hvis ikke navnet stod i kirkebogen! For vi har i familien en sag der aldrig er blevet løst, men måske kan den!

En slægt fra 1910 blev født (også af en Søgaard), men der stod ikke navnet på faren, og eller ikke igen, da hun fik datter nr 2 i 1912! Så det kom aldrig frem hvem der var deres far.

Bør navnet på denne barnefaderen kunne ses via Statsamtet Overpræsidiet? Var dette et krav at det skulle står der.

Gitte Johansen

#11
Det står der kun, hvis han ikke betaler/indrømmer.

Groft sagt.

Fortæl mig navnet/fødselsdato, så skal jeg se, om jeg kan finde det.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Peter Nielsen

Hej Gitte, privat besked sendt. Mere hvis der skulle dukke følsomme oplysninger op, samt en af børne er af "nyere" dato!

Peter Nielsen

Bare lige en opdatering i sagen! Desværre må hun være flytte til en andet sogn efter 1930! Har her til aften tjekket kirkebøgerne op til 1960 (bare for at være sikker), og hun stod der desværre ikke.