Hvor er Otto Nørgaard og Ane Nielsine Henriksen født og gift. Ft. Struer 1906

Startet af Johan Ladegård Hansen, 14 Mar 2016 - 19:16

Forrige emne - Næste emne

Johan Ladegård Hansen

Jeg kan ikke finde, hvor Otto Nørgaard og Ane /Anne Nielsine Henriksen er født og gift.

Iht. Folketælling Struer 1906 er Otto født 24.august 1864 og Ane/Anne 6. august 1868.

I KB for Struer 1894 - 1898 ops.41 har de den 7.november 1897 en søn Christian Nielsen Nørgaard til dåb i Struer kirke. I feltet "fødested" er anført Vor Frue Sogn Aalborg, født 10. juli 1897.

I Kb. for Struer 1902 - 1911 ops 22. blev deres søn Jens Carl Marinus Nørgaard konfirmeret i Struer kirke den 7. april 1907. Her er anført, at han er født og døbt i Aalborg December 1892/februar 1893.

Jeg har forgæves søgt efter familien i Kb. og Ft. for Struer, Gimsing, Hjerm og de forskellige kirker i Aalborg. Nu håber jeg panelet kan finde lidt mere om familien.

Med venlig hilsen
Johan Ladegård Hansen

Mette R Francke

Hei


Fra myheritage
Otto Nørgaard
Kjønn:   Mann
Født:   24 aug 1869 ( jeg tyder det til 1864)
Bosted:   1930
  Ingerslevs Boulevard, Aarhus, Denmark
Ektskapsstatus:   Gift
Ekteskap:   1890
Kone:   Anna Nielsine Nørgaard
Barn:   Kaj Birkemose Nørgaard, Elise Katrine Rigmor Nørgaard

men desverre ingen fødested


Mette
Mette R Francke


Mette R Francke

#3
Hei

Thisted, Hundborg, Thisted Købstad, Kastet, 24, 1. Sal, 153, FT-1880, C5178
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christen Nørgaard   64   Gift   Arbejdsmand, Husfader      Hilderslev Sogn, Thisted Amt
Maren Larsdatter   53   Gift   Hans kone      Skjoldborg Sogn, Thisted Amt
Otto Nørgaard   15   Ugift   Deres søn      Thisted

Otto sin dåp
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=170310#170310,28590930

Otto sin konfirmasjon
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=170312#170312,28591821


http://www.wikitree.com/wiki/Norgaard-4


Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

#4
Hei

Ane Nielsine
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=167060#167060,28052288

Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, Bryggergyde Matr. 251, Nr. 199, 10de Rode forhuset, 79, FT-1880, C6687
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Jens Poulsen Henriksen Birkemose   34   Gift   skibsfører husfader      Henne Sogn ved Varde
Ane Catrine født Borregaard   34   Gift   hans kone      Nykjøbing
Hans Peter Henrik Henriksen Birkemose   13   Ugift   deres søn      Nykjøbing
Ane Nielsine Henriksen   11   Ugift   deres datter      Nykjøbing
Niels Peter Henriksen   7   Ugift   deres søn      Nykjøbing
Marie Henriksen   5   Ugift   deres datter      Nykjøbing
Anton Carl Fredrik Henriksen Birkemose   3   Ugift   deres søn      Nykjøbing
Udøbt Pigebarn   1   Ugift   deres datter      Nykjøbing

Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Fra geni.com
Jens Poulsen Henriksen Birkemose 
Kjønn:   Mann
Født:   1845
Nærmeste familie:   
Ektemann til Ane Cathrine Borregaard
Far til
Hans Peter Henrik Henriksen Birkemose;
Ane Nielsine Henriksen Birkemose;
Niels Peter Henriksen Birkemose;
Niels Peter Henriksen Birkemose;
Marie Henriksen Birkemose;
Anton Frederik Carl Henriksen Birkemose;
Anna Katrine Metterine Henriksen Birkemose;
Elise Octavia Henriksen Birkemose;
Kirstine Margrethe Henriksen Birkemose;
Jens Poulsen Henrriksen Birkemose
Eleonora Henriksen Birkemose

Ane Nielsine Henriksen Birkemose 
Kjønn:   Kvinne
Født:   1868
Nærmeste familie:   
Datter av Jens H.P. Birkemose og Ane Cathrine Borregaard
Hustru av Otto Nørgaard
Mor til Anna Lavrine Nørgaard; Kaj Birkemose Nørgaard og Elise Katrine Rigmor Nørgaard
Søster av Hans Peter Henrik Henriksen Birkemose; Niels Peter Henriksen Birkemose; Niels Peter Henriksen Birkemose; Marie Henriksen Birkemose; Anton Frederik Carl Henriksen Birkemose og 5 andre


Mette
Mette R Francke

Johan Ladegård Hansen

Tusind tak for hjælpen. Nu er det spændende at se om familien også som antaget virkelig er min kones slægtninger.

Venlig hilsen

Johan

Michael John McCook

sadly I have no danish, but my mother does. Otto and Ane are Lisbeth norgards far mor. There are photos on wiki tree.


Citat fra: Johan Ladegård Hansen [6645] Dato 14 Mar 2016 - 19:16
Jeg kan ikke finde, hvor Otto Nørgaard og Ane /Anne Nielsine Henriksen er født og gift.

Iht. Folketælling Struer 1906 er Otto født 24.august 1864 og Ane/Anne 6. august 1868.

I KB for Struer 1894 - 1898 ops.41 har de den 7.november 1897 en søn Christian Nielsen Nørgaard til dåb i Struer kirke. I feltet "fødested" er anført Vor Frue Sogn Aalborg, født 10. juli 1897.

I Kb. for Struer 1902 - 1911 ops 22. blev deres søn Jens Carl Marinus Nørgaard konfirmeret i Struer kirke den 7. april 1907. Her er anført, at han er født og døbt i Aalborg December 1892/februar 1893.

Jeg har forgæves søgt efter familien i Kb. og Ft. for Struer, Gimsing, Hjerm og de forskellige kirker i Aalborg. Nu håber jeg panelet kan finde lidt mere om familien.

Med venlig hilsen
Johan Ladegård Hansen


Michael John McCook

The family moved to a small town called Hou where they had more children

karla, Lisa, Elna, Johannes and Kay



Citat fra: Johan Ladegård Hansen [6645] Dato 14 Mar 2016 - 19:16
Jeg kan ikke finde, hvor Otto Nørgaard og Ane /Anne Nielsine Henriksen er født og gift.

Iht. Folketælling Struer 1906 er Otto født 24.august 1864 og Ane/Anne 6. august 1868.

I KB for Struer 1894 - 1898 ops.41 har de den 7.november 1897 en søn Christian Nielsen Nørgaard til dåb i Struer kirke. I feltet "fødested" er anført Vor Frue Sogn Aalborg, født 10. juli 1897.

I Kb. for Struer 1902 - 1911 ops 22. blev deres søn Jens Carl Marinus Nørgaard konfirmeret i Struer kirke den 7. april 1907. Her er anført, at han er født og døbt i Aalborg December 1892/februar 1893.

Jeg har forgæves søgt efter familien i Kb. og Ft. for Struer, Gimsing, Hjerm og de forskellige kirker i Aalborg. Nu håber jeg panelet kan finde lidt mere om familien.

Med venlig hilsen
Johan Ladegård Hansen


Johan Ladegård Hansen

Hej Michel

Tak for dine seneste oplysninger. Familien er desværre ikke, som forventet, min kones slægtninger.

Venlig hilsen
Johan