Dagmar Marie Jensens videre skæbne

Startet af Charlotte H. Larsen, 09 Mar 2011 - 12:51

Forrige emne - Næste emne

Charlotte H. Larsen

Hej.

Dagmar Marie Jensen blev født den 13. november 1902: AO Kirkebog, Holbæk Amt, Viskinge sogn 1892-1904, opslag 69 nr. 8. Hendes far Jens Kristian Jensen er formand på hvilken gård ???

Hun bliver konfirmeret den 15. april 1917: AO Kirkebog, Holbæk Amt, Gørlev sogn 1907-1921 opslag 165 nr. 3.

Derefter finder jeg hende igen i Politiets registerblade:
   10.06.1922: Frederikssundsvej 159 og
   08.11.1922: Vesterbrogade 147
Hun er husassistent - Brønshøj Tivoli hos Nielsen??? Der er ingen mand nævnt!

Derefter forsvinder hun - historien i min familie fortæller, at hun føder en pige Inger. Pigen bliver sendt væk til andre i familien. Det forlyder at Dagmar tvinges til at trække - af sin mand! Dette kan hun ikke leve med, hvorefter hun hænger sig selv i en forholdsvis ung alder - muligvis i Ryesgade. Det er sådan historien lyder - men hvad kan jeg finde af oplysninger?

Efter Politiets registerblade forsvinder hun som sagt. Jeg kan ikke finde hende i DDD folketællingerne - hun er ikke at finde i FS eller på Google.

Hvad kan jeg gøre for at komme videre? Ingen i familien kender mandens navn - men Dagmar begraves vist i Gørlev selvom hun dør i København. Jeg har ledt rundt i Kirkebøgerne under forskellige sogne..... men det bliver hurtigt for løst....

Håber på hjælp og gode ideer  :)

De bedste hilsner
Charlotte H. Larsen

Charlotte H. Larsen

Faldt over nogle "dødeblade" på nettet, som går til 1923. Hun er ikke blandt her, så hun dør efter 1923. Har søgt i AO kirkebøgerne fra Gørlev sogn over døde i tiden efter 1923 - men desværre uden held.

Jeg ved heller ikke om det er korrekt at hun dør i København men begraves i Gørlev.  :(

Venlig hilsen
Charlotte H. Larsen

bente lindhardt

Hvis hun skal findes på Stadsarkivet i København i deres begravelsesregistre, vil hun stå med sit giftenavn. Det bliver nok svært at finde hendes død.

Hilsen
Bente Lindhardt

Charlotte H. Larsen

Hej Bente.

Ja du har ret. Jeg har søgt i Skt. Johannes sogn som Ryesgade skulle tilhøre - men igen uden held.

Vil forsøge at finde hendes vielse.... det må være et sted i København efter november 1922.

Gid der var andre lister - alternativer til ddd-folketællingerne jeg kunne søge i.

Venlig hilsen
Charlotte H. Larsen

Charlotte H. Larsen

Hmmm - Har fundet en vielse, jeg ikke forstår at læse.

AO Kirkebog Københavns Amt, Skt. Matthæus 1922-1930, opslag 120 nr. 94

En pige ved navn Dagmar Marie Jensen bliver viet til en Kristian Peter Aage Lautz?
Med ved Dagmar står at hun er 21 år født i Sverige 9/6-67??? Det hænger bare slet ikke sammen? Eller læser jeg helt forkert?

Desværre står der intet andet om Dagmar.... så jeg kan ikke tjekke forældrenavne m.m.
Men sikkert er det, at "min" Dagmar er ikke født i Sverige, men alderen (21) passer.

Kan jeg be' om hjælp til lige at læse kirkebogen med et friske par øjne?

Venlig hilsen
Charlotte H. Larsen

Anne Mortensen

Ja, du læser forkert.

Prøv at se på siden igen.
Dagmar og hendes data står oven over hendes navn.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Charlotte H. Larsen

Hej Anne.

Tak for hjælpen - ja, så lærte jeg at læse rigtigt  ;)

Samtidig blev det så 100% klart at det ikke var den Dagmar jeg søgte.

Bedste hilsner
Charlotte H. Larsen

bente lindhardt

Hej Charlotte.

Dagmar kan være gift på Københavns Rådhus, det var der rigtig mange, der blev.

Hilsen
Bente Lindhardt

Charlotte H. Larsen

Hej Bente.

Ved du om det er information som ligger online?

Venlig hilsen
Charlotte H. Larsen

Charlotte H. Larsen

Kære alle.

Søger selv det mindste tip til hvordan jeg kommer videre? Hvor kan jeg lede?

Forhåbningsfuldehilsner
Charlotte H. Larsen