Christen Nielsen Tvillings forældre? Et skifte fra 1744 måske et spor?

Startet af Hanne Fisker, 27 Aug 2016 - 11:34

Forrige emne - Næste emne

Hanne Fisker

Goddag Forum

I jagten på min ane Christen Nielsen Tvillings ophav har jeg fundet dette skifte:

Frisenvold skifteprotokol 1738-1768 fol. 216b-218a opslag 220 på AO
Christen Rasmussen Tvillings skifte 15. dec. 1744.
Enken Kirsten Nielsdaatter Med Lauvværge hendes Søn Niels Rasmussen Smed fra Jeberg. (Jebjerg by i Ørum Sogn?)
1 Søster Karen Rasmusdatter, som er til huuse hos Niels Foget i Jeberg hvis Formynder er Peder Tvilling fra Nørskou. (Nørreskov i Støvring sogn?)
samt 2de Brødre Sønner Peder Jensen Tvilling fra Nørskou og Rasmus Jensen Tvilling tienende i Sælland.
Item e Dito Broder Søn Christen Nielsen Tvilling tienende Farveren Sr Morten Brøchner i Randers.

Heri nævnes en broder søn Christen Nielsen Tvilling, det kunne jo være det var min ane af samme navn. KB i Laurbjerg er desværre gået tabt, men jeg ved fra skiftet efter ham at han var gift med Anne Marie Christensdatter, og at de havde to sønner Christen 21 år og Niels 15 år.

Frisenvold Skifteprotokol 1763-1777 fol. 779
Skifte den 11. April 1776 efter Christen Nielsen Tvilling som boede og døde i Laurbjerg.
Enken Anne Marie Christensdatter, Laugværge: Rasmus Christophersen her af Laurbjerg.
Børn: 1 søn Christen Christensen 21 Aar og 1 søn Niels Christensen 15 år.

Nu er mit spørgsmål så hvordan finder jeg ud af om personerne i skiftet efter Christen Rasmussen Tvilling er familie til min ane?

Lægds rullen starter jo først i 1789 så vidt jeg husker, så den vej kan jeg ikke gå.
Til/afgangs listerne går ikke så langt tilbage, så de kan heller ikke bruges.

Så er der nogen der har forslag/ideer til at løse dette?

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Jeg har vedhæftet 2 filer, den ene på Christen Nielsen Tvillings efterkommere, den anden er en redegørelse for familiens sammenhæng udfra de få fakta jeg har på dem.

RTF filen kunne ikke vedhæftes.

[vedhæfting slettet af admin]

Hanne Fisker

Hej igen

Den anden fil er nu lavet om til Word-fil. Den skulle gerne vedhæftes her.

mvh
Hanne

[vedhæfting slettet af admin]

Hanne Fisker

Hej igen

Her er linket til skiftet efter Christen Rasmussen Tvilling
Frisenvold skifteprotokol 1738-1768 fol. 216b-218a opslag 220 på AO
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=192985#192985,32355345

mvh
Hanne