Eiman Marius Walkerström från Nakskov

Startet af Monica Damerau, 08 Aug 2016 - 22:49

Forrige emne - Næste emne

Monica Damerau

Tack vare hjälp jag fått att hitta min mans morfar som föddes i Nakskov den 5 augusti 1884. Därför hoppas jag kunna hitta hans far Andreas Walkerström eller om det ska vara Walkenström. Mamman har jag hittat i Småland, Sverige dit hon flyttade tillbaka med sin son. Undrar om någon kan hjälpa mig tyda texten. Det är Nr 89.
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=205093&side=18


Tack på förhand för all hjälp
Monica Damerau

Inge Hedal

Hej
Det lader til, at drengen kom tilbage til Danmark. Her er han i folketællingen fra 1901 i Kettinge sogn i Maribo amt, selv om han ikke skrives helt som ved dåben:
Maribo, Musse, Kettinge, Frejlev, 38a, 18, FT-1901, D8643
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Jens Larsen Hasling   18610325    G   Husfader   Gaardejer   Kjettinge Sogn,Maribo Amt
Margrethe Larsen Hasling   18780314    G   Husmoder      Kjettinge Sogn,Maribo Amt
Dagmar Johanne Hasling   18981106    U   Barn      Kjettinge Sogn,Maribo Amt
Lars Olsen Hasling   18141016    E   Bedstefader   Nyder aftægt   Kjettinge Sogn,Maribo Amt
Emanuel Marius Falkenstrøm   18830805    U   Tyende   Ved landbruget   Nakskov
Olga Bolette Jørgensen   18840531    U   Tyende      Thoreby,Maribo Amt
Marie Kristine Mortensen   18890514    U   Tyende      Thoreby,Maribo Amt

Dåben er meget vanskelig at tyde, og flere af faddernes navne tør jeg ikke gætte på.
1884
Født 5 August
Ejmann Marius Walkerstrøm
Døbt 19 Octbr i Kirken
Forældre:
Ugift Eva Jønsson paa
Madeskov. Udl. (udlagt) Abmd (Arbejdsmand) An-?
dreas Walkerstrøm
Faddere:
Pige Marie Petersen, Pige ______ begge paa
Helgenæs, Arbejdsmand ______, Arbejdsmand
Valdemar _____, begge _____
Anmærkninger:
10 M. D. paa Madeskov
(10-månedersdagen)

Madeskov og Helgenæs var to gårde i udkanten af Nakskov. Navnene findes endnu, men gårdene eksisterer ikke længere.
Mvh. Inge