Werner Hedman (1926 - 2005). Filminstruktør etc.. Hvem var hans forældre?

Startet af Jytte Duholm, 05 Aug 2016 - 14:51

Forrige emne - Næste emne

Jytte Duholm

Kære alle!

Jeg har på nettet (inkl. Krak og folketællinger) forsøgt at finde informationer om forældrene til Werner Hedman, født 6.4.1926 og død 26.7. 2005. Werner var filminstruktør (bl.a. af de berygtede Stjernetegnsfilm), produktionsleder og fotograf. Han giftede sig i 1960 med instruktør Katrine Hedman, født Garde.

Normalt kan man nemt finde information på nettet, når det drejer sig om forholdsvis kendte personer, men om Werner er der kun sparsomme oplysninger. Jeg er klar over, at jeg kan grave mig igennem alle Københavns kirkebøger, men før jeg går igennem det store arbejde, vil jeg lige høre, om der er nogen i dette forum, som evt. skulle kende Werners familieforhold.

Jeg er interesseret, fordi Werner sammen med sine forældre figurerer på et familiebillede, jeg har fået af en amerikansk slægtning. Billedet er taget i 1950erne i en have i København, og forældrene var bekendte til min slægtnings danske farmor.

Venlig hilsen

Jytte Duholm



Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com


Jytte Duholm

Kære Britta!

Tusind tak for hurtigt svar .... Nu MÅ jeg altså også se at blive medlem af MyHeritage :-)

Knud Arvids profession forklarer utvivlsomt, hvorfor han og konen kendte min slægtning (amerikanerens farmor og min oldefars lillesøster): Hun var nemlig syerske og skilt fra en skrædder.

Venlig hilsen

Jytte